View Single Post
Dama hadde ingenting imot min spilling når jeg dreiv på
Siden jeg ikke ser på fotball eller noe annet på tv spilte jeg heller. Ser ikke helt forskjellen på å spille/sløve i sofaen foran tven. Tenk på alle de av dere som har tilbrakt 1/3 av 2005 foran *gasp* tven. Det er ganske mange det. I tillegg får du noe igjen for tida med et mmorpg, det er en smule mer interaktivt enn tv, du får god innsikt i en del saker og ting siden det er virkelige mennesker du spiller med. Det å raide med 40 personer, og forsøke å holde kontrollen, vel, det hjelper på teambuilding skills for å si det sånn

Så lenge du lar real life ta presedens over mmorpgs kan jeg ikke se noe problem, det er når folk isolerer seg totalt at det kan bli trøbbel. Folka in-game er stort sett folk du ikke har noe til felles med, og kutter du ut spillet (jeg slutta med wow for 5 mnd siden ca, og snakker _aldri_ med noen jeg spilte med) mister du all kontakt med dem. Å bruke personer in-game som substitutt for virkelige venner funker ikke i lengden.
I 99% av tilfellene gir alle du kjenner in-game (hvis de ikke er kjenninger på ordentlig også da) faen i deg og hvem du egentlig er, dere har en ting til felles, og det er at dere spiller det samme spillet.

Anyways, selv brukte jeg vel sikkert 1500 timer in game totalt, og jeg angrer ikke et øyeblikk på at jeg spilte WoW. Det var fabelaktig gøy, og jeg ville heller starta med WoW igjen heller enn å begynne å følge med på fotball eller noe annet tøv :>
Eneste grunnen til at jeg slutta var i grunn den elendige end-gamen og horribel support.

Se forøvrig http://www.nickyee.com/daedalus/ for en hel den interessant info om mmorpgs generellt.