View Single Post
kunne ikke edite sist innlegg, men ville bare gjøre det klart at ALLE vennene mine var streite når vi først testa xtc og speed. ingen hadde noensinne prøvd narko annet en litt hasj.... og alle var tidligere overbeviste om at de aldri skulle prøve noe hardere narko en hasj et par mnd før dette....

det tok et halvt år og halvparten var hekta på speed og piller og nå 6 år etter har en mistet nyrene, hjerneblødninger, fengsel, og psykiatrisk avdeling for flere av dem, alle sliter med rus og alt dette medbringer seg sosialt og økonomisk....

ting skjer så sakte og gradvis at en ikke merker d selv når en er midt oppi d.....

og dette er ingen worst case scenario... det er bare slik d går visst en ikke holder seg unna... og spise knips et par ganger i mnd er LANGT fra å holde seg unna. folk kan si de har kontrollen og whatever så mye de vil, jeg er gammel og erfaren nok til å ha lært the hard way at det bare er bullshit, jeg trodde også jeg hadde kontrollen, og jeg hadde kontroll... det var nettopp det som var livsfarlig.... har du kontrollen tror du at du kan holde på mer og mer, bare så lenge du har kontroll liksom.....

da er det bedre å spise dop, miste helt kontrollen, gå på en smell og komme seg unna fort som faen! mye bedre enn å ha "kontroll" i årevis før en fatter pointet....