View Single Post
nå har jeg riktignok bare skumlest en del av postene på dette emnet, men du sier du vil bli mere kynisk. lenge har jeg strevd med en lignende sak. helt siden jeg var liten har jeg alltid trodd det beste om folk, og blitt opplært i at alle er snille, derfor skal en være snille mot alle. Dette har gitt et par saftige smeller, som jeg har lært mye av, det kom igrunn som et sjokk at faktisk ikke alle folk var snille og hyggelige. jeg tenkte det samme som deg, bli mer kynisk, tenke mer på meg selv osv. men hvorfor gjøre det? hva gagner det egentlig meg? jeg tror fremdeles at det fins noe godt i alle, det gjelder bare å grave lenge og dypt nok for å finne det gode. ofte ligger det godt gjemt bak mye grums. når en først finner det gode, ved å være god selv, tror jeg man får en veldig spesiell opplevelse. som igjen tilfredsstiller mitt eget ego. en blir ikke lykkelig av å være kynisk. det er en berusende deilig følelse å tilfredsstille seg selv ved å ha et ektefølende ønske om å være god mot andre