View Single Post
Sitat av L0rdMeL
Selv ville jeg snudd det Viva La Opium sier, at de som er for det egentlig ikke vet bedre, men men.
Vis hele sitatet...
"For hasj"? Jeg må bare få presisere at jeg ikke er "for hasj" på noen måte. Jeg er for legalisering, men det betyr ikke at jeg vil at flest mulig folk skal røyke seg fjerne hver eneste dag. Tvert imot! Jeg mener at legalisering vil være den beste måten å kontrollere forbruket på.

Jeg er for at alkohol fortsatt skal være lovlig også, men det betyr ikke at jeg mener at alkohol er ufarlig eller at folk bør drikke. Bottom line for meg er at cannabis er et mildt rusmiddel. Det har sine farer, ja, men alt i alt er det et mildt rusmiddel, det er mye brukt, og det vil fortsette å være mye brukt, enten vi vil eller ikke. Vi har en mulighet til å avskjære cannabisbrukere fra det ulovlige markedet, og dermed fra hardere stoffer (ja, det vil fortsatt være et ulovlig marked for cannabis også, men det vil være betraktelig mindre enn i dag), og jeg mener vi bør ta den muligheten.

Dette blei litt lengre enn jeg hadde trodd, og det er ikke ment som et angrep på deg, L0rdMeL. Jeg vil bare understreke at å argumentere for legalisering av cannabis ikke er det samme som å argumentere for cannabis.