View Single Post
Min erfaring med cannabis er at den kan ha vært med på å utløse en psykose, som nok var inni hode mitt fra før av. Husker ting fra barndommen som KAN ha vært latente psykotiske symptomer. Jeg hadde fra liten av en indre frykt om noe som jeg definerte som "worst case scenario", ikke psykotisk men meget realistisk frykt og cannabis røykingen min som begynte i en alder av 16år trigget denne redselen, frykten, til å bli en total forandring i min bevissthet, en forvirring om kroppen som ble til forvirring i omgivelsene, "hva folk mener" usikkerhet i sosiale sammnhenger etc. Røyket daglig i en månad før innleggelsen min på psykiatrisk.

Husker første gangen min stein, jeg lukket øyene og kroppen føltes vibrerende, kjentes ekkelt vibrerende, og jeg såg meg renne nedover i en svart tunnel, følte en hastighet mens jeg rant nedover i mørket helt til det ble lys i tunnelen. Det lyset tror jeg kom da den største delen av rusen forsvant..

Har vært innlagt 3 ganger på akutten og røyker sjeldent, men vurderer å slutte helt ettersom jeg har endelig fått det i mitt psychohue at cannabis har denne egenskapen på meg, nemlig at den vekker opp mitt indre følelelsliv (som for folk flest burde være greit) og av en eller anen grunn bare ser ut til å trigge mine indre marreritter som gjør meg angstpreget og forvirret. Har på følelsen av at cannabis brukere mister noe etter lengre tids bruk, følelseslivet, men det kan godt være psykosen min som snakker..

*vri seg*

Kanskje planten prøver å få meg til å MØTE frykten i øynene istedenfor å ignorere den, som jeg gjør i edru tilstand. Dessverre er jeg ikke i stand til å overvinne den.