View Single Post
Så lenge feilen ikke er uvesentlig og feilen gjør at tingen ikke kan brukes til det som er meningen har du reklamasjonsrett. Denne reklamasjonsretten skal helst brukes innen 2 uker etter at du oppdaget feilen. Derfor bør du IKKE nevne til dem at du har visst om problemet lenge.
Om du allerede har nevnt det, så sier du at det skjedde 2 ganger for kjempelenge siden, men nå har det blusset skikkelig opp.

Ifølge forbrukerkjøpslovens § 18 skal en mangel som viser seg innen 6 måneder etter kjøpet formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Altså at mangelen var også der når du kjøpte den. Så da nevner du altså også at mangelen viste seg innen 6 måneder.

Ved gyldig reklamasjon har Deal rett til 2 rettingsforsøk. Altså de har 2 forsøk på å reparere og utbedre problemet. Etter dette kan du kreve omlevering - Ny pc av samme eller lignende modell. Kan ikke omlevering oppfylles har du rett til å heve kjøpet.

Jeg vil tro at disse reglene også gjelder når det er avbetaling.

Forbrukerkjøpsloven er din venn. I dette tilfellet §§ 15, 16, 18, 26, 27, 29 og 30.
http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html | http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html