Tråd: legalisere?
View Single Post
DarkStaar: Når jeg prater om "hasjrøykere" mener jeg ikke alle de som en gang i blant røyker litt, jeg prater om de som røyker daglig ganske mye; og de er verken advokater eller leger.
Nyere forskning viser foresten at det er skadelig på en helt annen måte en tidligere antatt. Nemlig faren for f.ex "cannabispsykoser", og "paranoide trekk" som dukker opp som følger av dette.

Og dere som vil at staten skal arrangere et utsalg for narkotika, dere er klar over at det ikke blir noe døgnåpen butikk; noe som vil si at dere f.ex må rekke det før 4 på ettermiddagen?

forver_k; Jeg sa "mange av dere som ønsker", som nødvendigvis ikke betyr "du".
Jeg bruker stereotyper i eksempler, for å framheve poengene.
Straks dine handlinger får konsekvenser for andre, så burde du vel tenke deg igjennom en ekstra gang om dine handlinger er de rette? Og det er forskjell på null råderett, og minsket råderett.
Jeg mener staten skal ha rett til å sette seg over den personlige friheten i visse kontekster, når den personlige friheten ødelegger for statens ve&vel. Skal en ha frihet, må en også kunne ta ansvar for sine handlinger, og ved å ta ansvar for sine handlinger, må en også forstå at handlinger kan få negativ konsekvens for andre rundt seg, og derfor burde en ikke gjøre alt en føler for!

1. Stigmatiseringen er allerede på vei bort, og det er allerede lett å søke om hjelp. Det blir opprettet både RusTeam og forskjellige samtalegrupper i flere byen. Hvorfor skal du trenge å søke hjelp når det du driver med er så ufarlig?

2. Enig der forsåvidt

3. Myndighetene må uansett forandre politikk i forhold til dette med skremselspropganda, men det betyr ikke at de er nødt til å legalisere. De kan skape troverdighet ved å gi saklig informasjon allerede nå.