View Single Post
Sitat av IvIoyner
Hvorfor skal man ikke kunne publisere dem? Satire/ironi/humor er da vel så legitimt som andre uttrykksformer. Jeg mener, klart Magazinet ikke burde gjøre det, men jeg ser ikke på disse bildene som fornærmelser. Stadig vekk parodieres folk med briller som nerder uten sosial intelligens, skal jeg bli sint og regjeringen/avisen bør si unnskyld? Fuck det. Vil de ikke magazinet si unnskyld, så sier de ikke unnskyld. Og regjeringen SKAL ikke si unnskyld - man kan ikke unnskylde seg på vegne av noen andre, og man skal i alle fall ikke unnskylde at man lar folk si det de mener. Det er en prinsippsak som kom uheldig fram fordi fyren som satt det i gang er så totalt idiot i hodet og fortjener å miste penisen sin (se, jeg bruker ytringsfriheten min. Hvem vil bli sint og brenne flagget til Oslo kommune? )
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har misforstått hele poenget her.
Det står om respekt og ære her, ikke prinsipp. Bladet magazine klarte faktisk å fornærme flere titalls tusen mennesker, så til de grader at de brenner det Norske og Danske flagg, de jakter etter nordmenn på gazastripa og går vel til hellig krig mot oss snart. Dette er noe ingen ønsker. Vi bor i Norge, noen ekstrimister truer med å bombe oss(om jeg har forstått det rett). Da er det alle sin sak å kreve at magazine kommer med en unnskyldning, hvis de fremdeles nekter, så bør vi alle si unnskyld på vegne av avisa for å forhindre en eventuell utvikling av denne krisen.