Tråd: Nye SV (?).
View Single Post
idle
Trådstarter
496
Sitat av aybara
Dette utspillet var nok ikke det beste Kristin Halvorsen kunne kommet med. Det må imidlertid nevnes at hun aldri har vært noen frontfigur for denne kampanjen; hun ble spurt om hun støttet SVs boikott, noe hun svarte ja på, og så har media gjort resten.

Litt off-topic:
Er det forresten noen spesiell grunn til at denne saken diskuteres her på forumet, mens Odd Roger Enoksens utspill om at det ikke er aktuelt med varige petroleumsfrie soner utenfor Nord-Norge er forbigått i stillhet? I likhet med Halvorsens uttalelse, er heller ikke denne uttalelsen regjeringens syn på saken, og miljøvernminister Helen Bjørnøy har allerede vært ute og forsikret om at dette er Enoksens soloutspill. Jeg er klar over at folk kanskje ikke tar denne saken like alvorlig (den er iallfall ikke blitt slått like stort opp), siden det her ikke er snakk om forholdet til en annen stat, men nok en gang får jeg bekreftet inntrykket jeg har av at noen (også visse mer eller mindre tabloide media) bruker enhver anledning til å hakke på venstresida i norsk politikk.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke forsøke å skjule at jeg benytter denne tråden for å vise min misnøye med sittende regjering, selv om jeg er forholdsvis apolitisk av meg.
Noe av det jeg drar frem er dog ganske spesielle saker, og jeg kan ikke si meg totalt uenig i den politikken venstresiden fører. Men jeg blir ganske mistenksom når politikere tråkker såpass i salaten.