View Single Post
Er vel ikke avhengig av stor annet enn tobakk. Men jeg har røkt hasj så og si daglig i 2-3 år nå (fram til 1. januar 2006). Hadde tenkt en god stund på å ta en pause fra røykinga siden jeg følte at det begynnte å bli litt vel mye av det gode. Har nå vært nykter i 5 dager, og det går over all forventning. Svetter ikke om natten, humøret er på topp, og jeg merker fint lite til noe "hasjsug".
Hadde faktisk forventet at det skulle bli mye værre enn det har vært hittil. De gangen jeg har vært nykter i 2-3 dager tidligere (pga at jeg ikke har hatt penger til å kjøpe hasj), så har jeg vært i dårlig humør, hatt problemer med å sovne, og mye svetting i løpet av natten. Dette har jeg som sagt ikke merket mye til nå. Dette ser ut til å understreke at hasjavhengighet er mer psykisk enn noe annet (hvertfall for min del). Forskjellen mellom tidligere korte pauser, og denne pausen er at denne pausen er 100% frivillig, og ikke påtvunget av økonomiske årsaker, noe som tydeligvis gjør hele forskjellen.
Jeg har ingen planer om å slutte med hasj for resten av livet, men en pause på 6-12 måneder tror jeg bare vil gjøre godt for hodet mitt , jeg kan liksom ikke si at jeg husker hvordan det er å ikke ha THC i blodet