Tråd: Nye SV (?).
View Single Post
Sitat av Marken
Når vi så er inne på utvikling. Hva har skjedd med de største "sosialistnasjonene" Russland og Kina? Begge beveger seg vekk fra sosialismens planøkonomi og omfavner kapitalismen, nettopp fordi de innser at planøkonomi ikke fungerer i et internasjonalt samfunn. Veien fra kapitalisme til sosialiststat er og blir en fjernere drøm, heldigvis. Skal nok mer til enn et par PR-Kåte SUere for å snu den tilsynelatende uunngåelige utviklingen "vestover".
Vis hele sitatet...
Det at du ikke utviser større forståelse når det kommer til at russland aldri var noe godt eksempel på en sosialist-stat eller kommunist-stat for den del sier sitt. Jeg Føler den russland/sovetunionen sosialist/kommunist debatten har vært ført UTALLIGE ganger før på forumet og du har sikkert agitert nok piss der. Så takk for deg og hold deg til saken. Det var SV det var snakk om ikke , komunist-partiet i russland

Skal du komme med gode eksempler på stater som er bygd på sosialistiske og sosialdemokratiske prinsipper trenger du ikke og lenger en bort til ruta di og se ut. Ja norge er bygd på dette verdi-synet og se , "Oi vi har det jo helt forjævlig i norge har vi ikke?" Jeg blir så utrolig lei det der sytet om "ååååeh sosialisme har aldri fungert , bla bla bla" også de utrolig idiotiske referansene til russland og nord-korea. Skal du utvise kildeforståelse må du strekke deg lenger en og ta ibruk kun de kildene som tilsynelatende kun dekker en side av saken. Det at du ikke gjør dette påpeker at du er fanatiker og uobjektiv , ja rett og slett totalt subjektiv. Jeg kan godt være med og diskuetere hvor vidt sosialismen gikk til helvete i sovjet jeg, men det var aldri tema her.
Sist endret av stiansj; 1. november 2005 kl. 10:10.