View Single Post
snorri's Avatar
Trådstarter
182
Sitat av El-Zorro
Hva kan få slike mennesker til å drepe sine medborgere?
Svaret må jo være Islam.
Vis hele sitatet...
Vel - om det er Islam, så tror jeg mye flere terror-angrep hadde rammet England, USA osv, og at Norge hadde vært rammet for lenge siden. Jeg mener at det er ekstremister som finner lett påvirkelige og kanskje mentalt "svake" personer i en menighet (altså en islamsk menighet, vet ikke om det har et navn), og velger begynner det noen vil kalle en "hjernevasking". Hvorfor noenlunde oppegående personer i Leeds faller for sånt pisspreik, skjønner jeg ikke helt, og nekter harbarket å tro at du skjønner det heller. Hverken du eller jeg er muslim, eller har nok innsyn i dette miljøet for å kunne forstå det. Dermed er det fort gjort å legge skylden på islam.
Sitat av El-Zorro
Jeg kan ikke skjønne hvordan «Røde-Ken» Livingstone kan legge skylden for dette på vesten. Er det vestlig «okkupasjon» som forårsaker terror? Okkupasjonen av Irak? Angrepene på World Trade Center kom jo før krigen i Irak. Okkupasjonen av Afghanistan? Denne har vel heller ødelagt treningsleirene til terroristene og ødelagt for dem.
Vis hele sitatet...
Vel, "Røde-Ken" legger ikke skylden for WTC på Irak- eller Afghanistan-krigen, han legger skylden for London-bombene på lysskye vestlige aktiviteter i Midt-Østen de siste 80 årene, blandt annet hvordan Stor-Britannia som rike sviktet sin koloni, Palestina. At invasjonen i Afghanistan har begrenset terroristenes muligheter for å slå til, er helt sant, men: USA støtter det Saudiske monarkiet, som blir kritisert av Amnesty o.l. grupper omtrent hele jævla tiden. Bl.a. der trener terrorister i fred, men jeg legger heller ikke skjul på at de kan finne på jævelskap i f.eks. Iran, Syria eller Pakistan også.
Sitat av El-Zorro
De vil ikke gi seg før Palestina (inkludert staten Israel) er tomt for jøder, men hva har Israel med Storbritannia å gjøre?
Vis hele sitatet...
Å si at "de" vil ha alle jøder ute av Palestina + Israel, er jo som å si at alle i norge liker Chili. Selvfølgelig er det ekstremister der nede som vil ha alle jøder vekk, men jeg er ganske sikker på at de fleste Palestinere ville vært fornøyd med å leve i fred med Israelere som naboer. Men når det endelig roer seg ned der borte, kommer det Israelske nybygger og bygger hus i hagen til Ali og familien hans.
Sitat av El-Zorro
Når skal man få se kritikk av islam i media? Riksdekkende media, med nrk i spissen, er jo så glade i å kritisere kristene «mørkemenn» og deres holdninger til homofili, syn på kvinner osv. Men man hører jo svært skjelden om noen som kritiserer islam for det samme? Mange muslimer er jo mye verre enn Bondevik og co!
Vis hele sitatet...
Leser du igjennom det du skriver før du poster det? Her sier du at NRK kritiserer kristne individer, og dermed også bør kritisere islam som religion? Vestlige medier har ikke akkurat snille ord å si om Mulla Krekar (som jeg forøvrig hater :P), eller selveste Osama bin Laden.
Sitat av El-Zorro
Demografiske tall viser at om 50 vil det være flere med muslimsk kulturbakgrunn enn folk med kristen kulturbakgrunn i Norge
Vis hele sitatet...
Hvilke demografiske tall? Og dessuten tror jeg t.o.m. FrP får igang et coup d'etat i Norge før det skjer, så slapp helt av
Sitat av El-Zorro
Jeg er imidlertid redd for at vi går utrygge tider i møte, da islam ikke bare er en religion, men et altomfattende samfunnssystem uten evne til nytenking. Islam var nok en positiv kraft i Arabia da Muhammed fant den opp, problemet er jo det store motviljen til fornyelse. Det er jo et tankekors at islam ble praktisert mer liberalt for 500 år siden enn nå. Ting har jo stagnert fullstendig. For 800 år siden var jo Midt-Østen langt foran Europa, men der ting stort sett har gått oppover i Europa har det heller gått motsatt i Midt-Østen
Vis hele sitatet...
For å støtte "Røde-Ken" sitt standpunkt, så har muslimsk ekstremisme egentlig bare virkelig holdt på i 1900-tallet. Var jo hellige kriger før det, men ikke noe mot den vestlige verden for samme årsaker som nå. Forresten så er islam ikke et altomfattende samfunnsystm uten evne til nytenking. Islam, er som kristendom, en religion hvor den hellige teksten (koranen/bibelen) inneholder leveregler som kan tolkes på mange måter og leveregler som kan tolkes på kun en måte. Hva med de Amish-folkene i USA, som lever etter kristne levesett? Feminister vil kalle dem kvinne-fiendltlige, og de har ikke akkurat evne til nytenking.
Sitat av El-Zorro
Det argumentet med at «det er ikke islam det er noe feil med, den bare mistolkes»? Vel, hva om man sier «det er ikke nazismen det er noe feil med, den bare mistolkes»? Man må nok etter objektive kriterier kunne si at både nasjonalsosialismen og islam er negativt, og at de ikke er misforstått. Her kan forresten kommunismen/sosialismen slenges i samme haug.
Vis hele sitatet...
"Nazismen er feil"
Dette er en allmenn oppfatning vi sitter med p.g.a. en eneste grunn, og det er ikke noen objektive kriterier: tyskerne tapte krigen. Om nazismen er feil eller ikke, er fullstendig relativt. Jeg sier ikke at den er det, jeg er personlig sterkt imot nazisme, men jeg sier at det er veldig enkelt å si at den er feil. Men det er en lang filosofisk diskusjon jeg vil ikke dras inn i. Samme ang. kommunismen/sosialismen vs. kapitalismen/liberalismen.

Mitt siste poeng blir at det er alt for enkelt å ta et problem som moderne muslimsk hellig krig (kjent på norsk som terrorisme) og rett og slett si at feilen er islam - punktum.

Sorry for at innlegget ble så jævla langt, men jeg kjedet meg litt.