View Single Post
Folk som påstår at "de dær jævla muslimene er noen terrorister hele gjengen, vi kan deportere dem alle og de som nekter dreper vi." er noen uvitende idioter. Religion er et virkemiddel personer med mye makt bruker for å samle personer med lite makt.

Jeg skjønner godt at mohammed i iraq bestemmer seg for å dra til london å sprenge opp et tog. Hadde 2 land (i hovedsak feks usa å storbrit.) starta krig (av div. årsaker) mot landet jeg bodde i. Jeg kommer hjem til at tanten min står å skriker over det som er igjen av huset jeg levde i, utenfor ligger kona mi, de 2 ungene mine å noen av vennene deres. Hva har skjedd ? Jo, ei bombe som skulle sprenge ei bygning med masse soldater i traff vist huset mitt å drepte hele familien min. Folka som slapp bomba er de samme folka som starta den hær jævla krigen in the first place, de som nå kjører rundt i gatene i nabolaget vårt, ikledd våpen og granater. Hva føler jeg ? Jeg føler sinne, hat. Jeg har ingenting igjen å leve for. Jeg vet om en gruppe mennesker som kjemper mot idiotene som slapp bomba mot huset mitt. Ledern for den gruppa gir meg et oppdrag, nå skal den vestlige verden få smake !!!

Hvor mange mennesker har iløpet av den siste uka blitt drept i irak ? (sån ca..) Og hvor mange ble drept i london ? En terror aksjon og europa går av skafte. 5 selvmordsaksjoner i irak, 150 drept på ei helg, joda, 1 min oppmerksomhet på nyhtene. Si meg når dere sist virkelig brydde dere på lik linje som da når 2 fly krasja inn i the twin towars, el nå i london, som når nyhetene nevner "ny selvmordsbomber i irak, 9 drept, 47 skadet." Jeg kan med handa på hjerte si at jeg bryr meg ikke lenger, alt jeg tenker er "åja, ikke flere, de var heldig denne gangen.."

De som leder alle disse gruppene som driver å bomber alt å alle, er veldig, _veldig_ flinke til å manipulere de som ikke har noe igjen å leve for, de bruker hva det måtte være, at vesten har åvergrepet seg lenge nok mot vårt land, at de starta krig mot landet vårt, at de drepte familien din, at koranen sier at du skal gjøre dette, at din religion forlanger dette, at folket ditt vil dette. De bryr seg ikke om hvordan grunn du måtte ha, de bryr seg bare om at du gjør det.

Vi er alle enige om at krigen i irak var/er faktisk ubeskrivelig dumt. Går ikke ant å sammenligne hvor domt. Har verden blitt tryggere, neida. Nå lever samtlige vestlige land i åpenbar frykt for at bussen hjem fra jobb skal sprenges opp. Dette gjorde vi ikke før, det eneste vi har fått tilbake av krigen i midt - østen er at krigen ikke lenger kjenner noen landegrenser, den er ikke lenger forbeholdt "de jævla innvandrer landa der nede" krigen er blitt multi internasjonal, og vi opplever for første gang siden andre verdenskrig en direkte trussel mot alt vi holder kjært. (noen vil sikkert si at vi hadde masse frykt under den kalde krigen, men ikke det samme.) Det som brukte å være på nyhete var som et djevelskt eventyr fra et land langt langt borte om en krig som ingen ende ville ta. Det vi nå ser er våre egne feriesteder, metropoler, egne gater som blir slagmarka for den nyeste formen for å drive krig.

Hvorfor sprenge opp et tog, eller krasje 2 fly inn i noen byggninger ? Vel, se hva som skjedde...
Aldri før har det vært enklere for terror ledere å rekrutere soldater til sine formål. Vi, veste, gjør jo 90 % av jobben for dem. Vi lager en krig, dreper familier, og skaper hat. Alt disse lederne trenger å gjøre er å plukke opp de som opplever dette, lære de å lage en bombe og gi dem et mål, så er alt gjort. Unnskyldningen for hvorfor de burde ta på seg en ryggsekk med en bombe i har vi jo gitt dem, virkemidler som religion er ofte brukt, missbrukt om du vil.

Det som gjør religion farlig, er personer med mye makt og onde intensjoner.
Hørte på radion om terror aksjonen i london, var en ekspert som uttalte seg om planleggingen rundt hele aksjonen, han sa det var ekstremt organisert, vell finansiert og hovedpersonene var veldig hjernevasket.
Hvor godt organisert trenger man å være for å sprenge opp 3 tog og 1 buss ? Hadde tatt meg 1 min å pønske ut den plan. Hvor mye penger trenger man egentlig ? Nerder med for lite fritid på dette forumet vet jo hvordan å lage bomber for under 1000 kr... Latterlig, har aldri vært enklere å være terrorist.

Så hvem har skylda ? Vi som bor i vesten ? Bush å hans krigsmaskin ? Religion ? Ekstreme grupper og deres ledere ?

Alt som skjer er en reaksjon for en tidligere handling. At noen bomber et tog, kan man kanskje spore tilbake til hat. Hat for hva da ? Hat for vesten. Hvorfor hat for vesten ? Jo, fordi en terror leder for en ekstrem gruppe sa det var vår feil. Hvorfor sa han noe så slemt ? Fordi han trenger noen til å dra å bombe et tog i london. Hvorfor det da ? Jo, fordi da skaper han mere frykt. Enda en reaksjon ifra vesten, som resulterer i enda mere krig, som resulterer i enda flere frivillige terrorister som vil hevne sin families død. Hva vil han oppnå da ? Joda, folk med makt vil ofte bare 1 ting, ha mere makt, og spesielt de som er villige til å gå ekstremt langt for å skaffe seg den.

Man kan på flere måter si at det er bush sin feil. Men hvorfor gikk bush til krig ? Olje ? Avskaffe saddam ? Frigjøre et folk ? Gjøre verden til et mer fredelig sted ? Følge i sin far sine fotsteg ? Jeg har ingen anelse, men en ting vet jeg, at vold avler vold.