View Single Post
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av Trond
edit: [size=4]*spoiler*[/size] /edit.

tja, jeg syns den var helt ok. Mange morsomme scener, og den var helt klart mye bedre enn enern og toern. Men jeg kommer ikke over at ikke Obi-wan (?) drepte anakin/darth vader når han lå i lava-helvetet og var så nære døden. Greit at det er film også videre, men det ble bare for teit.
Vis hele sitatet...
Fordi jediene ikke dreper forsvarsløse mennesker, selv om anakin gjordet det under press når han reddet chansleren. Og med tanke på at han hadde mistet to bein, en arm, og begynte å brenne pga lavaen rundt, tenkte vel obi wan at han dør uansett.... Som han selv sa... "You are like a brother to me!"

Sitat av pinnsvinet
Nei for faen. Skal jeg si dere hvorfor?

Toeren var bare en endeløs parade av filmtriks, altså mer lignende en reklamefilm for utviklingen innenfor filmbransjen, og derfor har den tatt fra meg alt motet til å gidde å sette meg ned og bruke masse penger jeg kunne brukt til noe helt annet på noe jeg forventer er en drittfilm.

Derfor kommer jeg ikke til å se den, før jeg har masser av tid til å sløse vekk, og jeg får filmopplevelsen gratis.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du hate noe du ikke har sett? Skal du diskutere i en tråd hvor det en en rød tråd om interesse for filmen kan du holde deg langt vekke.

"Jeg liker ikke UNIX, bare så det er sagt. Det er jo bare tekst og slikt!"

Get fucked...

Sitat av zpn*
[size=4]SPOILERS![/size]
1. Filmen spiller altfor mye på komedie.

2. Obi Wan får en platfor over beina, han blir bevisstløs og må bæres av Anakin, 5 minutter etter er Obi Wan på beina og løper som om ingenting har skjedd

3. En droid som går rundt å hoster (greit, vi får vite senere at han er bygget opp av menneskedeler)

4. Måten Anakin omvender til "the dark side" er gjennomført så overfladisk som det går ann, plutselig er Anakin padawanen(lærling) til Sidious og i løpet av få minutter drar han til Jedi Temple og slakter småbarn(15-20 år med trening innenfor "Light Side" forsvinner ikke i løpet av noen minutter).

5. Yoda forteller Anakin at han må gi slipp på "savn" fordi dette fører til "the path of the dark side", senere forteller Yoda til Chewbacca: "I will miss you".

6. Vi vet alle at Jedi's kan "føle" at andre jedi's er i nærheten, men når Anakin og Padmé møtes på platformen, er Obi Wan i skipet som er 10-20 meter borte fra Anakin, men alikavel kommer det som en overaskelse for Anakin når Obi Wan viser seg i åpningen av skipet.
Vis hele sitatet...
1. For mye komedie? Jeg vil heller si det er FEIL kommedie, den humoren som var i de gamle filmene var best. Men humor er på plass i filmen, og jeg synes det passer jævlig bra faktisk.

2. Hvis den plasseres riktig så kanskje det går fint?

3. Dette er en Sci-Fi film, hva faen forventer du? "Ånei, sjekk gandalf, han kan lage lys av septeret sitt, det går jo ikke ann i virkeligheten." Sjekk sjanger på film før du sier noe, hadde dette vært en pure-dramafilm hadde jeg støttet deg. Men det er det da ikke.

4. Han har hatt en myk overgang igjennom hele greien, det at han drømte om padme og hennes død var knekkepunktet i forhold til at han kunne få kjennskap til mørke krefter som kunne redde henne. Ikke minst en pågående propaganda fra chansleren har hjulpet anakin i "riktig" retning.

5. Tror Yoda har litt mer innsikt i kontroll av frykt og ting som kan føre til the dark side, tror du ikke? Vet ikke jeg.... den ultimate mesteren, mot en lærning?

6. Vel, de merket ikke chansleren heller. Kanskje de har en cloaking device? Eller kanskje de rett og slett ikke merket det slik som de burde, slik hele jedi council gjordet?

Sitat av Ast3rix
Er en god del som ikke rimer ja.

1. Hvorfor oppdager ikke jediene at kansleren er er sith-lord? (er ikke helt inne i SW, men kan han "skjule" at han er sith?)
2. Ikke direkte SW relatert: Men den norske oversetteren skulle ha vært skutt (R2 = Artoo... osv OMG)
3. En overdose onlinere gjennom hele filmen ja.
4. Syns overgangen fra Light Side til Dark Side for Anakin sin del gikk altfor fort, og for overfladisk.
++++
Vis hele sitatet...
Rimer? Hallo? Det sier seg vel selv da at stih-lorden har krefter som gjør at de ikke merker det. Og overgangen har gått helt fint, du kunne drøyd den overgangen til the dark side så lenge du vil, vil alltid være noen som synes det går for fort. Selv synes jeg det gikk med ok tempo.

Sitat av voktern
Det du har hørt er om er nok heller en remastring av filmene, og dette er også blitt gjort. Vært en del blest om dette av de hardcore starwars-fansa som ikke får de "orginale" filmene på DVD.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne ha de orginale, de ligger jo i arkivene så hvorfor ikke gi det fansen ønsker? Helt latterlig spør du meg. Men Lucas kommer til å endre mening, han må jo tjene mest mulig penger den grisen.




Mine syn.