Tråd: A4 livet
View Single Post
Trådstarter
209
Var forberedt på at det muligens ville bli litt kontrovers rundt dette. Altså, jeg dømmer ingen, hver enkelt kan leve akkurat slik de selv ønsker. Jeg kommer nok mest sannsynlig til å leve livet mitt på akkurat samme måte, det er helt greit.

Kanskje jeg generaliserer litt for mye, det er sikkert mange som er superfornøyde med tilværelsen sin, men samtidig virker det som om veldig mange ikke er lykkelige slik vi har det nå. Jeg lurte bare litt på hvordan folk fyller tomromet sitt (dersom de opplever et tomrom).

Må si meg enig i mye av det L0rdMeL sier. Vi er gjerne ikke utviklet nok for det moderniserte samfunnet vi lever i. Kanskje det er derfor det er såpass mange rusmisbrukere, for å få ting litt på avstand, alt maset og jaget. Jeg tror det tar knekken på mange.

Kanskje litt av problemet er at vi har for mye tid til å tenke, og til å problematisere? Kanskje hvis vi virkelig måtte kjempe for tilværelsen så hadde det satt ting mer i perspektiv. Krig, død, sult, nød - kanskje det er noe slikt som skal til for at man virkelig forstår hvor heldig man er som lever?

Gilgamesj: Interessant å høre at du gjorde alle disse tingene, og at det likevel ikke ga deg så mye.

Psy_Illusion: Litteratur er sikkert en god idé. Kom gjerne med andre forslag til litteratur også.

hrafnidr: Jeg dømmer som sagt ingen, dette er bare mine egne tanker.
Offer for popkulturen - Hva legger du i det? Tenker du på materialismen? Hva er isåfall alternativet?