View Single Post
Opprinnelig postet av Laurentius
Og jeg kan garantere at ufattelig mange som begynte med hasj ikke gikk over til sterkere stoffer. Og tallet hadde blitt enda mindre hadde det vært lovlig.
Vis hele sitatet...
Det ville også blitt flere som brukte hasj....
"Og tallet hadde blitt enda mindre hadde det vært lovlig."
Det har jeg liten tro på.

-------

Kan folk kutte ut alkohol-argumentet? Høres ut som 7-åringer som prøver å mase seg til noe med "jammen han fikk lov" argumentet..Alkohol er såpass dypt fundert i de fleste kulturer rundt om i verden, med flere 1000 år gammal historie, at å ta det vekk ville føre til rabalder uten like; her i landet er det beskattet til opp etter ørene, som seg hør og bør.

Nå driter jeg egentlig en lang balle i om dere røyker hasj eller ikke, men jeg kjenner alt for mange som bruker det som en virkelighetsflukt, og har blitt ganske så apatiske i forhold til både jobb og skole, at når dere sitter der med "åh, alt er så fint" argumentene deres så blir jeg litt irritert. Meget mulig at hasj krever færre liv enn alkohol, men psykiske effekter er ikke alltid like målbare!

som sagt så driter jeg egentlig i det; synes heller det er trist at samfunnet har blitt sånn at man trenger hallusinasjoner for å synes livet er fint...
Gjør hva dere vil, men ikke prøv å innbille folk at det er så utrolig mange positive effekter med cannabis(hasj); utenom strengt talt som smertestillende.

Sannheten er at alle som blir tunge stoffmisbrukere, heroinslaver, har begynt med hasj. Hasj er døråpneren til et liv i rus. Den psykiske avhengigheten er meget farlig ved hasj. Det er ufattelig få som bare går rett på heroin.
Folk jeg kjenner blir fullstendig ødelagt på dette stoffet. Kanskje fordi det er/var en haug med fjortisser som var svak psykisk, men de er altså helt ødelagt i hodet. Det er jo alltids noen som er motstandsdyktige, og klarer å holde seg på "hasj-nivået" men det er absolutt ikke alle!