Tråd: politiet
View Single Post
Opprinnelig postet av Delusional
Det er jo helt borte i natten. Hva skade gjør han vel noen? I allefall mye mindre enn om han har 3000 ekstra å betale. Det er så tåplig. Forresten er det en serie helt action, når de tar in en metadonbruker og bruker det i serien, så sier det seg selv at da har politiet virkelig feil prioriteringer. Hvor mye koster det å ta de testene?
Vis hele sitatet...
For det første:
1. Hvilken skade? Hvor tror du han får pengene til dop? Tigge? Tviler man tjener de rundt 1000 kr på dette. Jeg har en familie som jobber med narkomane frivillig flere ganger i året. Tro meg, ikke alle, men de fleste er ikke så ærlige som dere tror.
2. Det som sjokket meg mest var at det faktisk var 3 politi menn som stod rundt han der. Snakk om å utnytte ressuser?
3. Greia var at han mistet muligheten å få bruke metadon. Er dette dems feil? Er det riktig å gi dem metadon og sende dem ut på gata etterpå(dette er ikke en løsning som Orgazmus sier)? De trenger mer hjelp enn som så...


Det jeg prøver å sikte til er at den norsk narko politikk er helt på trynet!

Opprinnelig postet av Orgazmus
Det er uansett rimelig forkastelig å straffe noen for å skade seg selv med noe som samfunnet har skapt en kunstig høy pris på.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke skjønt det. Samfunnet har laget lover som gjør at det er vanskligere og mer risikabelt å kjøpe/selge dop. Grunnen til dette er at miljøet skal dra inn flere offere. Heroin er mye mer avhengi dannende enn alkohol. tar du deg noen "shoots" et par ganger i mnden blir du mest sannsynlig avhengi innen en kort stund. Alkohol kan man drikke til fest hele livet uten å være avhengi!
Sist endret av InsomniA; 4. oktober 2004 kl. 15:56.