View Single Post
Dimmer om 10 dager, WEEEEEHAAAAAA!

Først var jeg på Madlamoen i Stavanger på rekruttskole i 7 uker. Så ble jeg sendt på ett 2 ukers kurs på Gardermoen, før jeg ble sendt til Evenes Flystasjon i Nordland fylke. Evenes lufthavn er Harstad og Narvik sin flyplass for de som ikke visste det.

Her har jeg jobbet som Terminalassistent, som de så fint kaller det. Jobben går ut på å sitte foran en PC inne på terminalen på den sivile siden og booke billetter til avdelingene her oppe i nord. Og i tillegg til det, ta imot militære fly når det kommer noen. Det er som regel stille på den fronten, utenom øvelsene, da hender det at det er bra med trafikk.

Selve flystasjonen her på Evenes ble egentlig lagt ned i 1996, så å bo her helt alene hadde vært litt kjipt, så jeg bor i Ramsund, som er en leir for Marinen. Her har forresten Marinejegerne basen sin. Ramsund ligger 2 mil fra Evenes, så jeg har min egen bil med "blinkelys" på taket osv, HEFTIG ikke sant? (Latterlig spør du meg)

Nå er det snart dimmetid, og det skal bli utrolig digg, det er forresten sinnsykt sløvt her oppe, men det er bare for meg, siden jeg egentlig ikke hører til på den leiren her. Slipper vask/skaporden og oppstilling og alt det der, Er ikke jeg heldig?