View Single Post
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Hadde ikke vært innafor om en alkis kom litt full i en barnebursdag.
Dette skjønner alle.
Samme gjelder andre rusmidler, at man flagger det som 'selvmedisinering' gjør bare at man skjønner hvor hinsides dette blir, enda bedre.
Rusmidler og unger hører ikke sammen, og det er ikke opp til brukeren å avgjøre dette.
Unger er veldig vare for dette med rus.
Vis hele sitatet...
Jeg ser null problem i at TS – på bakgrunn av informasjonen han gir oss her – tar 2 mg alprazolam og dukker opp i denne barnebursdagen. Da får vi bare være uenige, og det er helt greit. Om jeg var broren til trådstarter, hadde jeg godtatt dette glatt, ut ifra det som kommer frem i denne tråden. Du trekker paralleller med en «alkis», som høres skittent ut. Jeg tenker det er langt flere nyanser her. Og at det dreier seg om såkalt «selvmedisinering» (et nedlatende uttrykk jeg er forbanna lei av), ville ikke hatt noe å si for min del.

Det skal dog sies at jeg naturligvis aldri hadde godtatt tydelig beruset og «ustabil» oppførsel i bursdagen til mitt eget barn (om jeg var så heldig å ha et). Men å dolke ens egen bror i ryggen, som åpenbart har sine utfordringer, ville for meg sittet svært langt inne. Da er eventuelt trygg og pedagogisk prat med barna hovedprioritet i første omgang. Mer har jeg ikke å si om denne saken. Ha en god kveld!