View Single Post
Trådstarter
318
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Du satsa/bygde kroppen på 3k kcal? Det er ganske nice. Strongmen og toppidrettsutøvere kan spise opp til 10k kcal per dag. Det er jo endel mer.

Ellers så virker det som hovedproblemet ditt er at du vil opp i vekt, og ikke nødvendigvis kaste bort pengene dine proteiner.

Spis mat med høy energitetthet og spise mye karbs og fett. Karbs gjør at du ikke blir like fort mett og fett har mer kalorier per gram. Peatnøttsmør på brødskiva er gull verdt. Rent kjøtt (kylling, fugl, storfe) har relativt lite kalorier per 100g.

Til å trena i 10 år, bola og what not, så virker det litt rart når du spør om hva en billig proteinkilde er.. de fleste prøver proteinpulver før tbol.
Vis hele sitatet...
Er en del år siden jeg faktisk har tenkt over hva jeg har putta i kjeften. Om dere leser trådene mine så har jeg vært innlagt på dps osv delvis fordi jeg gikk enormt mye ned i vekt fordi jeg ikke klarte å spise. Sist jeg faktisk regna kalorier eller fokuserte på å spise for å prestere må ha vært senest 2020. Da spiste jeg omtrent kun kylling og ris, egg, så magert biffkjøtt jeg kunne skaffe og Tracka alt av Micro og macro Nutrients. Har slltid hatt lett for å gå opp i muskelmasse OM jeg spiser nok og trener hardt nok. Gjør jeg ikke det så raser jeg ned i vekt. Trente en del powerlifting for gøy for noen år siden også, men det ble vesentlig mye mer styr med tanke på mat. Gikk ikke akkurat på noe heavy kurer, var moderate doser testo på det meste. Men takk for tips

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Det inneholder ikke alle nødvendige vitaminer og mineraler, men det er de mest biotilgjengelige proteinene. Men man får best opptak av å spise det sammen med grønnsaker/fiber.



Det er rett å slett jævlig vanskelig å legge på seg rene muskler, uten å øke fettprosent. Det er en grunn til at standarden er bulk/cut sykluser. Da må du være drit nøye med makroer, og som du har skjønt spise masse protein samtidig som du holder fett og carbs på akkurat det nivået du kan forbrenne uten å legge på det. Det tilsvarer da, i mitt hode, jævlig kjedelig kosthold.

Mitt tips ville vært å holde deg på vekta du er for hot boy summer, også kjøre halvdirty bulk hele vinteren for så å ta av deg det overflødige neste vår, siden du sier det er null stress å gå ned.

Men for å forholde seg til det originale spørsmålet, er billig kjøtt svaret. Tunfisk, billigste kjøttdeig aka svin og lam, kilosvis av fryst kylling på tilbud.
Vis hele sitatet...
Ja er fult klar over at det et vanskelig å legge på meg mye muskler uten av å gå opp i fett, spørsmålet er bare hvor mye fett jeg vil legge på meg. Er forsåvidt enig at den beste planen fremover er å holde på vekta til sommern er over for så å heller stappe i meg en god del mer mat gjennom vinteren.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Er det laktose to ikke tåler fra melka eller melkeprotein?
Vis hele sitatet...
Veldig usikker, har ikke sjekka meg ordentlig for det. Vet bare jeg for skikkelig utbrudd i ansikt når jeg spiser meieri.

Sitat av FriFugl Vis innlegg
En pakke Gilde 400g lammekjøttdeig koster en 50 lapp på Extra. Kjøtt og fisk er overlegent alt annen type protein. Dessuten inneholder det alt av vitaminer og mineraler.
Vis hele sitatet...
Takk for tips
Sist endret av Idek13378; 4 uker siden kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.