View Single Post
Sitat av Kastebort Vis innlegg
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1988_Hamas_charter

Er bare å se hva målene til Hamas er, Israel må være verdens dårligste på etnisk rensing da man har hatt befolkningsvekst blant palestinere på Gaza og vestbredden.

https://medium.com/@LiatBenZur/no-is...y-feebb22f9b55

Israel er ikke noen apartheidstat. Er ikke noe vits å diskutere når det slenges rundt begreper og påstander som er bare tull.



Israel er omringet av fiender, de forsvarer seg nå mot Hamas som utførte ett brutalt angrep.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pale...tical_violence

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...cres_in_Israel

Listen over tidligere terrorangrep utført mot Israel av palestinere er lang. At det bygges grensemur mot Gaza for å beskytte egne innbyggere er noe enhver nasjon ville gjort med en slik nabo.
Vis hele sitatet...

Jeg hadde ikke tenktå svare på innlegget ditt, da du kun linker til en haug med linker, uten å spesifisiere hva du spesifikt ønsker å diskutere. Men kan prøve å svare.

La oss første begynne med det første:

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du linker til dette og hevder at dette viser at Hamas ønsker å utslette Israel. Ja - det kan stemme det, i sitt første charter ønsket de et fritt Palestina. Er det så rart? Du har vel full forståelse for at der Israel ble dannet - så bodde det mennesker før? Det bor millioner av palestinere - med nøkler til hjemmene sine fortsatt spredd rundt i flyktningsleirer i hele verden. Dette er folk som ble drept og massakrert på bakgrunn av at Israel var det utvalgte folk av gud. Hva er det du forventer? At Hamas skal ønske settlere velkommen med blomster og sjokolade? Vi støtter jo Ukraina i sin frihetskamp - og jeg tror ikke vi hadde ønsket tyske settlere velkommen i 1940 heller. La meg si det slik: hadde tyske kolonister i 1940 kommet og drept, massakrert og tatt hjemmet til meg og min familie, på bakgrunn av at de hevdet at de var lovet det av gud, så kan jeg garantere deg at jeg hadde gjort absolutt alt i min makt til å gjøre livet dem sitt surt. Om jeg så måtte ha brukt en kniv, bombe eller våpen - Det hadde du vel også gjort? Jeg regner ikke med at du hadde latt tyskerne ta hjemmet til deg og din familie. Eller er det ikke greit når brune gjør det - for da blir det terror?

Videre har det skjedd en evolusjon - les linken du linker til selv. Hamas har aldri sagt - og især i det nye charteret at kampen er imot jøder, men Israel. De har også sagt - at dersom det ble et valg, og det palestinske folket ville ha 1967-grensene, så er dette noe de vil og må respektere.

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det trenger vi vel ikke å diskutere? Det har blitt slått fast - og hva en random pro-zionist side du linker til overbeviser meg ikke særlig. En stat som bygger en mur med piggtråd, samt stenger et hel folk inne i Gaza er og vil bli en apartheid stat. Les mine tidligere tråder - og flere til og med Amnesty har gått ut og sagt at Israel er det. Det morsomte er at Israel prøver ikke å skjule det: gå til google, søk Israel wall. Der ser du det jo: de bygger en mur for å stenge av palestinere ute, slik at de selv kan bygge utposter for illegale okkupanter som kommer fra hele verden. Hvorfor skal settlere som kommer fra Usa, Europa og Afrika ha noe mer rett til et land, der de innfødte har bodd siden tidenes morgen?

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja - det har ikke slått deg inn hvorfor palestinere utfører motstand mot Israel eller? Hva er det du seriøst forventer? Israel driver og illegalt okkuperer store områder - der de ulovlig bygger og fordriver den innfødte befolkningen. Problemet er ikke palestinere som utfører motstand mot Israel - men det at Israel i det hele tatt driver og fordriver og ulovlig okkuperer områder som er i strid med folkeretten. Det argumentet med at Israel forsvarer seg fordi alle i områdene er "fiender" er jo helt hull i hodet. Har dere som bruker det argumenter noe refleksjonsevner? Det minner meg om narssisisten som hevder at verden er imot han. Det er alle andre, men selvfølgelig ikke han selv.

Har du aldri spurt deg selv hvorfor mange i området ikke liker Israel? Hva er det du forventer av et land som ble dannet på bakgrunn av fordrivelse, drap, etnisk rensning og massakreringer? De fortsetter med illegal okkupasjon, og de fornekter Palestinere helt basic rettigheter som meg og deg tar for gitt.

Og ja - man kan stille spørsmålstegn med Hamas . Men de har ingen andre måter å slå tilbake på: de er teknologiske underlegen Israel på alle måter. De har ikke fly, preisise raketter o.l. Terroristen her er ikke Hamas - men Israel som uproporsjonalt driver og dreper, og fordriver palestinere. De er en okkuperende, massakrerende og terroriserende apartheid stat.

Israel skriker terror i absolutt alle retninger, iranere driver med terror, Hizbollah er terror, Hamas er terror, Houthiene er terror, Syria støtter terror, Fatah driver terror - nå begynner det vel å bli litt nok med det terrorbegrepet? Det er utvannet - og det er på tide at vi tar vekk definisjonsmakten fra Israel - de skal ikke få definere mer hva som ligger i begrepet mer. Fordi den eneste parten som virkelig bedriver terror er dem selv - ikke de som gjør motstand mot en koloniserende makt.

Jeg vil også minne på at tyskerne også kalte alle nordmenn som gjorde motstand mot tyskerne terrorister. I den algeriske uavhengighetskrigen kalte også franskmenn motstanden de opplevde for terror. Enda det var de som illegalt okkuperte og massakrerte etnisk innfødte i Algerie. 7 år kjempet Algerie imot tappert - over 1,5 millioner mennesker drepte franskmennene. Hvem er terroristen her? Helt sykt å kalle parten som selv kjemper for sitt land, sitt området, hvis har blitt frarøvet for terrorister.

Det er kun en part som er terroriserende her, og det er Israel. Og så lenge vesten støtter Israel, så fremstår vi som dobbeltmoralske apekatter som bruker menneskerettigheter og humanisme selektivt der det passer oss.