View Single Post
Sitat av zoober Vis innlegg
Det er desverre fortsatt mange ytre-høyrefolk som hater jøder, og enda flere som hater muslimer, de er ikke nødvendigvis de samme folkene. Når det kommer til "jødehat" i sosiale medier, så har jeg personlig sett det oftest komme fra andre jøder, som kaller liberale eller jøder på venstresida "self hating jews", "not real jews", "bad jews".
Å være i mot krig, etnisk rensing, folkemord, har ingenting med å jødehat elller muslimhat å gjøre.
At hasbara har gjort en god jobb med å overbevise folk også her inne er jo ikke en overraskelse, men det er jo påfallende at så mange antipalestinere også her inne ser ut til å måtte ty til usannheter og overdrivelser.



De aller fleste land presser på for at Hamas' og Israel skal bli enige om våpenhvile, ikek at Israel skal gå med på Hamas' krav. Igjen så vrir du på sannheten. Hvorfor kan du ikke bare forhodle deg til fakta?
Og hva med spørsmålet mitt over, hvorfor bruker du % når du sammenligner 9/11 og 7. oktober, men ikke når du sammenligner Gaza med Irak? Er det fordi at det ikke passer narrativet og agendaen din?
Tror du fortsatt på at 40 babyer ble halshugd 7. oktober?
Vis hele sitatet...
Det er listet opp mange grunner til at terrorangrepet mot Israel opplevdes verre for den jevne Israeler, hvorfor er du så jævla opphengt i prosent?

Nei, jeg trodde aldri 40 babyer ble halshugd fordi det ble ganske raskt konstatert at dette var utspill fra enkeltpersoner som ikke kunne bekreftes.

Det jeg tror på har jeg sett video av dagen angrepet skjedde og dagene etterpå, 39 thailandske fremmedarbeidere ble drept av Hamas, en av dem dokumentert halshugget av Hamas. Det var langt ifra bare militære mål, det Hamas selv dokumenterte den dagen er noe av det verste jeg har sett.

Israel forsvarer sitt eget land, Hamas kan sidestilles med IS men finansieres av våre skattepenger blant annet samtidig som vi skal mates med propaganda rett fra Hamas selv på vg og dagbladet.