View Single Post
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Sant det, heftig angst og psykedelia kan fort bli fryktelig skummel.
Nå kan riktignok en badtrip være ganske nyttig om man klarer å identifisere problemet, da kan det løse opp. Men det kan fort gå skikkelig galt, og er absolutt ikke noe man kan anbefale.
Tross en rekke bad trips (og en vanvittig mengde gode råheftige turer) så fortsatte jeg å ta det, er noe med hele følelsen og opplevelsen som ikke noe annet kan måle seg med.
Vis hele sitatet...
Jeg har i det minste prøvd Ketamin, det er noe jeg tar flere ganger i året.
Og det er "rusmiddelet" jeg fortsatt aktivt tar, nettopp fordi jeg får noe positivt ut av det.

Det har spesielt gjort meg mindre redd for døden, men virkningen avtar etter ca. 2 uker og det frister ikke å ta det mer enn kanskje en gang hver 2. Måned.

Jeg vil egentlig ikke kalle slike psykedelika for rusmidler, for det føles egentlig ikke som en rus. Mer som at stoffet gir deg tilgang til underbevisstheten min og gir meg en slags høyere tenking.

Nå er det heldigvis bevist det tusenvis av nordmenn og millioner i resten av verden har visst i flere 10-år.

Men som tidligere rusmisbruker, som de kaller oss, så vil jeg aldri få lovlig ketaminbehandling. Så at det nå er akseptabelt å behandle depresjon og angst med det gjør lite for oss. Med mindre man drar til land der de er mer åpne.

Jeg har dessverre opplevd hva jeg risikerer ved å få en så negativ virkning at angsten blir verre. For når jeg utviklet panikkangst så føles det som om jeg ikke får puste og begynner å tenke at jeg kan ha et astmaanfall. Da slår virkelig dødsangsten inn. Og fordi å bli kvelt eller slutte å puste er noe jeg er mer redd for enn selve døden.
Så jeg tørr ikke røre noe som kan gjøre dette verre. Jeg har allerede angst for angsten.
Sist endret av einsteindragon; 1. mars 2024 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.