View Single Post
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg vet ikke helt om jeg forsto poenget ditt, eller om jeg bare har tunnelsyn for mitt eget poeng.

Ingenting stopper meg fra å kjøpe 2L sprit og drikke meg ihjel på den måten.
Hvis man kan ta livet sitt på rusmiddel x, kan man like gjerne gjøre det på rusmiddel y. Resultatet blir det samme og vi er en person mindre her på jorda.

Og siden jeg tror at vi ikke begrenser bruken av narkotika ved forbud, så tror jeg heller ikke bruken øker ved opphevelse av forbudet. Så dersom vi opphever eventuelle forbud, så forblir bruken det samme, og det er ikke like kult å være en eks- kriminell som selgere 5ere med hasj, når nærmeste apotek gjør akkurat det samme, med bedre virkestoff, til en litt høyere pris.
Vis hele sitatet...
I grunn enig. Men da må folk på kunnskap om det som blir lovlig også. Folk kan være trangsynte når det kommer til dop og tolker det som at det er ufarlig om det blir legalisering av alt.
Men nå skjuler jo folk misbruk (og det er jo skadelig i seg selv vil jeg tro) fordi det er stigmatisert og uglesett så en legalisering gjør jo kanskje at det er lettere å plukke opp de som sliter med det også.
Sist endret av NokErNok; 25. februar 2024 kl. 12:01.