View Single Post
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Prøvde Trondhjems BRUN LAPSKAUS igår. Kan ikke se for meg spise det til daglig for å si det mildt. Det er også arbeid å stå ved kjela og røre den guggen. Jeg ønsker ikke no slikt arbeid. Det beste jeg har funnet hittill er grandis på tilbud.

Liker pølser og pommes ideen til Kaizen. Den brukeren skjønner hva jeg ønsker.
Vis hele sitatet...
Så du ser for deg et helt liv på junkfood og ferdigmat? Det er en løsning, men da blir gjerne livet litt kortere.

Du kan like godt bare bli voksen med en gang og lære deg å lage mat fra bunnen av. Det er både langt billigere, mer velsmakende og næringsrikt enn ferdigmat på boks og grandiosa.

Lager du maten selv og planlegger så kan du ha en meny du roterer, enten en meny året rundt eller med sesonvariasjoner. Feks 3 eller 4 ukers meny.

Da foretar du innkjøp ihht til meny, også tar du noen krafttak på kjøkkenet i starten av 4 ukers perioden. Lager store porsjoner og fryser ned overskuddet. Etter et par rotasjoner av menyen så har du masse hjemmeleget og deilig mat i fryseren og du trenger kanskje bare lage middag hver tredje dag. De andre dagene bare slenger du fryst middag i mikroen og du slipper å "stå å røre i guggen".