View Single Post
Sitat av Frelsaren Vis innlegg
For lærebøker bruker du simpelthen library genesis, du finner det du trenger der inne såfremt du ikke har noe imot å lese engelsk.

Slik som andre her har skrevet er det en god idé å begynne med å lese seg opp på fysiologi, jeg anser derimot ikke biokjemi som særlig viktig for dine formål da du ikke trenger inngående kunnskap om dette for bevegelsesvitenskap.
Du vil trenge forståelse for hvordan muskelsammentrekninger og slikt skjer, men dette er nok nærmere kategorien molekylærbiologi enn det er biokjemi, dog de to kategoriene er nært beslektet.

Heller enn å kaste bort tiden på biokjemi med Krebs syklus osv. burde du heller bruke tid på å lese deg opp på anatomi da strukturene kroppen består av er helt nødvendige å kunne / forstå for å vite hvordan de fungerer.
Hvordan du burde studere denne biten her er opp til deg selv og vil avhenge av hvordan du lærer best, men kan anbefale "Complete Anatomy" fra Elsevier på det varmeste da dette er en god måte å få et innblikk i hvordan alt er bygget opp.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Det å forstå prosesser som nettopp krebssyklusen er viktig for å forstå kroppens funksjon, hvordan muskler får energi, hvordan kroppen forbrenner energi og så videre. Hvis han ønsker å jobbe innenfor bevegelsesvitenskap så bør man i det minste ha fundamental forståelse for kroppens biokjemi.

Anatomidelen er jeg selvfølgelig enig med deg i.