View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vet ikke helt hvor du ville med ditt eksempel. For ex'n snyltet på deg og manglet initiativ. Hun hadde ingen ambisjoner om å endre seg. Og selv nå lenge etterpå er hun fortsatt et vandrende økonomisk kasus. Altså selv med utdannelse og jobb er hun et rotehue.

Uføre kan være både høyt utdannet og ha god økonomi, egen bolig, og dra på ferie for egne penger. Noen uføre har jo rett godt med penger.

Så det er ingen regel som sier at de som blir sammen med en ufør får en klump om foten. Kanskje har den uføre bedre orden i økonomien enn den i arbeid.
Vis hele sitatet...
For all del
Jeg var kanskje utydelig, men det sier noe om stigmaet som kan skapes og fordommene som kan være der. Som jeg en gang hadde, og fikk bekreftet, men som jeg nå ikke har lenger bortimot 20 år etter. Mye grunnet at jeg, som jeg skrev, har flere venner av begge kjønn som er uføre av ulike årsaker.

Saken er at det er et stigma, det er fordommer, og det å være ufør er kanskje ikke noe sjekketriks

Alt er lettere når man leter på rett hylle, og for å finne de på samme hylle må man lete på riktig arena.

Jeg prøvde i utgangspunktet å få frem hvordan folk tror det kan bli, for eksemplene jeg skisserer de finnes det mange av.