View Single Post
The world is my enem
95
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Mye bra her, om du tar med mine tidligere innlegg også så er vi ikke så langt i fra hverandre.

Jeg setter min lit til legene som til syvende og sist skal gjøre vurderingene hva pasienten er best tjent med.

Brukermedvirkning er viktig, men jeg etterlyser større kontroll hva gjelder for eksempel videresalg av foreskrevne medisiner og større kontroll av samtidig sidemissbruk av andre rusmidler, her svikter systemet slik det er i dag.

Uten denne formen for oppfølgning/kontroll blir det heller ikke mulig med progresjon i rettning rusfrihet og som for alle andre arbeid..

Tilbakefall er unødvendig og kan unngås ved riktig oppfølging og betingelser.

Avhengighet vil nesten alltid være selvforskyldt, unntaket er nyfødte som ila. Svangerskapet blir eksponert for mors rusmisbruk..

Avhengighet er fortsatt sykdom selv om pasient er abstinent.

Du må lære å leve med suget..
Vis hele sitatet...
Hva sier du til dem som mener at avhengighet også stammer fra arv, det er ikke reint få brukere der ute som har far eller mor med avhengighets lidelser. Jeg er rimelig sikker på at man kan være så uheldig og bli født med større sjanse for avhengighetsproblematikk. Trenger ikke nødvendigvis være rus men at noen har lettere for å endre opp som spilleavhengig, sex avhengig you name it