View Single Post
Europa er mer avhengig av Norge enn Norge er avhengig av Europa nå i dag, derfor tror jeg med rimelig stor sikkerhet at dersom Norge skulle bli angrepet av Russerne så er vi å bli prioriterte, kostnaden av at Norge skulle falle til russerne blir for store.

#Norsk olje
#Norsk gass
#Øvrige råvare
#Is-fri kystlinje
#Vannkraft
#Svalbard/Atlanterhavet

Med andre ord, vi er etter min fatte evne relativt trygge sålenge EU er avhengige av oss.

Noen ville kanskje bruke disse påskuddene som argument for eventuelt eu medlemskap, jeg vil bruke de i argumentasjon mot eu medlemskap, vi sitter på resursene og er i posisjon, men det er en annen diskusjon som heller passer i tråden om eu medlemskap..

Et annet tankekors som gjør seg gjeldende i disse dager er det at krigsmotstanden i Russland trolig øker, så lenge ukrainerne dreper nok så går ikke det upåaktet i Russland, spørsmålet er hvem som styrer narrativet..

Vestlige medier er forferdelig dårlig på å gjengi relevant informasjon hva gjelder verdens situasjonen slik den er i dag..

Hvem bryr seg egentlig om Farmen kjendis og gull i langrenn, nææææi takke meg til, det er så uviktig det går ann å få det..