View Single Post
Jeg liker å tenke på det slik at før så var kanskje 10 per 1000 band virkelig gode. Mens nå er det så mye musikk at du kanskje må bla deg gjennom 100.000 band og artister før du finner en som er virkelig bra.
Nå kan man tross alt være bare en amatør og bli populær ved å få kunstig intelligens til å lage musikken for deg.

Teknologien har også vært med på å skapt flere sjangre.

Handler nok mer om at verden er så full av dårlige amatører som fyller f.eks. Spotify full av musikk at det blir nesten umulig å finne de gode. Man trenger heller ikke å dra til noe platestudio for å produsere og gi ut musikk lenger.

Jeg liker best post-hardcore, alternativ rock, screamo og den slags. Noe som vel først kom rundt 2000 tallet.
Men det er veldig begrenset hvem jeg gidder å lytte til. Kanskje 10-20 band og artister. Største problemet er at det er nesten umulig å finne noen nye jeg liker, så jeg holder meg fortsatt til de samme som jeg lyttet til for 10-15 år siden.

Ble faktisk veldig lei meg da Sonny Moore forlot From First to Last og gikk over til å bli Skrillex
Sist endret av einsteindragon; 27. januar 2024 kl. 17:20.