View Single Post
Sitat av Lycke Vis innlegg
Kjerring er nedsettende i 2024, bare bondeknøler og konebankere som bruker slike uttrykk
Vis hele sitatet...

Først av alt, bondeknøl er da vitterlig ganske forbanna nedsettende det også, eller har du lyst å prøve å ro det i land?

Med det sagt; hei, kar fra Finnmark her, du er klar over at fordi du spesifikt får sand i musa av f.eks bruken av kjerring så betyr ikke det at det er korrekt sant?

Når jeg sier at jeg skal hjem til Kjærringa så skal jeg hjem til hun jeg har valgt å dele livet mitt med, hun jeg deler seng med, drar på ferier med, hun jeg tenker på når jeg våkner, det siste jeg tenker på før jeg sovner, hun som støtter meg når jeg har det tungt og også hun jeg gjør alt jeg kan for å støtte når hun trenger det.

Like fult er kjerringa mi hun som gjør meg til et bedre menneske, hun som har hjulpet meg å oppnå mange av drømmene mine, hun jeg henvender meg til når jeg trenger råd om noe og i det hele tatt, hun jeg elsker

Og dette er ikke noe jeg har funnet på i mitt eget lille sinn, dette er kultur her oppe.. At du er så språklig fattig at du ikke evner å se at et ord kan ha flere betydninger basert på tonefall, geografi, kultur osv gjør deg neppe til en autoritet på hvordan språk brukes og hva som er gjeldende normer

Eksempel; om jeg kaller deg en jævla kjerring, så er det negativt, både i 1900 og i 2024.

Eksempel 2; om jeg sier at jeg og kjerringa skal ta oss en langhelg i London bare for å komme oss litt bort og kose oss.. Det er passelig positivt, både i 1900 og 2024

Kom deg ned av den skyhøye hesten din å innse at det er forskjeller på språk her til lands og ikke prøv å bestem hva som er rett for ett helt jævla folk på rundt 5 mill