View Single Post
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det første som slår meg er hvor skal du ha vanen? Hvis du ikke har tenkt til å ha egen tomt så har du vel ikke noe sted å ha bilen heller? Det virker ikke som så veldig mye frihet i mine øyne.

Også er det greit å tenke på at det kan fint bli -30 grader celsius i Norge. Da er ikke bil veldig digg.

Hva tenker du om potensiell inntekt, dagligdags hygiene og matlaging?


Mitt tips er å prøve ut idéen til sommeren, i noen uker, så får du deg en forsmak på hvordan det livet kan være.
Vis hele sitatet...
Ideèn da er å kjøpe en tomt, men istedet for å bygge noe (som har så mye regelverk rundt seg) bare parkere en van på tomten og bo i den. Først og fremst er planen å leie i en liten bygd eller på et tettsted. Tjene nok penger til en tomt. Så kjøpe en van, bo i den, ta dusjing og hygiene på treningsenter. Spare penger til nødvendig utstyr til tomt, van, etc. er betalt ned.

Det mest tidkrevende blir å lære seg jakt, fiske, dyrking for å til slutt nå et mål der man ikke lenger er avhengig av noenting annet enn det man kan produsere selv. Evt. kjøpe hermetikk mat for 20 år som et nød/vinter lager etc.

Fremdeles i planleggingsfasen da. Men det plager meg hvor mange regler staten har til å undertrykke mennesker som ønsker å leve fri fra systemet.