View Single Post
I mine yngre årene bodde jeg nærmest nomad livet, jobbet gjennom datamaskin å levde i campingvogn. Det er ekstremt mye utfordringer rundt det livet! Største problemet er hvor skal du stå? Som nevnt ovenfor, kjøre rundt omkring å leve på strøm aggregater, webasto og slikt er svin dyrt. Jeg leide en fast-plass på en campingplass utenfor sommer sesong til kr 3500 mnd, det inkluderte strøm, wifi og tilgang til alle felles lokalene som: Toalett, kjøkken, dusj, vaskerom og felles oppholdsrommet.

Jeg hadde en nordisk isolert campingvogn, så i 20 - 30 minus var det aldri et problem, men måtte fyre med gass da strømvarmer i vannbårn systemet fungerte dårlig i så kulde, måtte ha gasshjelp. Ikke særlig billig. Også risikere du alltid idioter av naboer, mitt tilfelle var det fult av polakker som drakk øl dagen lang.

Om sommeren sto jeg gratis med "rednecksene" i skauen det var party life med mye morro, også var vi på en måte et samfunn der vi passet på hverandre og slikt. Følte meg veldig trygg, og visste at noen alltid fulgte med på campingvognen når jeg var på handletur eller jobbtur i byen. Vasket meg i en elv som rant, men av og til dro jeg til en familiemedlem å dusjet, hadde en avtale på det.

Var alt verdt det? Ja absolutt, det var en drøm jeg hadde som jeg levde ut! Nå eier jeg hus og har familielivet, kan ikke flytte slik lenger men gjør det før du angre! Først skaff deg en van og bo i den, resten faller på plass senere i livet. Bare start nå med drømmen, kjenner mange som aldri fulgte drømmen i sine yngre tider som nå er surpromp 101.
Sist endret av justastonedhuman; 10. januar 2024 kl. 15:31.