View Single Post
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg frykter faktisk NATO mer enn jeg frykter Russland. NATO bombet Jugoslavia, Libya, Syria, Afghanistan osv. For hva? Millioner av døde og vi var med på det. I skrivende stund gir de ryggdekning fot Israels folkemord mot palestinerne. Det som Russland gjør i Ukraina er selvssgt ille, men ogdå der har NATO en stor rolle i hvorfor det skjedde og hvorfor det hsr blitt så ille. War i a racket. Det militærindustrielle kompleks gnir seg i hendene. Krig skal vi få her ogdå, men ikke på den måten folk tror. Har flere familiemedlemmer som var på begge sider under andre verdenskrig. Ingenting vakkert med det. Jeg stikker til skogs om noe skjer. Dagens korrupte politiske system og krompen er ikke noe jeg gidder å dø fot. Tror dere at DE sender sine egne barn til fronten? Neppe.
Vis hele sitatet...
Tror du må lære deg å skille mellom NATO og USA. Dette er ikke det samme og ikke likegyldig. NATO er en forsvarspakt ikke en angrepspakt. Men at de forskjellige aktørene kan samarbeide utenom sier seg selv. Som f.eks koalisjonen i Afghanistan, der det også da var andre enn NATO medlemmer med.

Og jeg sier absolutt ikke at jeg er enig i alt USA har gjort, snarere tvert i mot. But two wrongs don't make a right, som de sier. Husk at USA sine ugjerninger ofte blir brukt som en unnskyldning av andre "aktører" for å rettferdige gjøre den urett de selv gjør mot andre.

Lurt å lese seg opp på ting og ikke ta "talking points" (propaganda) fra "motpolen" for god fisk. Husk at Kina og Russland begge jobber overtid for å lage uenighet og splittelser i vesten for egen vinning.

Tiktok og sosiale medier er ikke et godt sted å lære seg om krig, politikk osv. Ikke at jeg nødvendigvis anklager deg for det, men sånn generelt til alle.

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg frykter faktisk NATO mer enn jeg frykter Russland. NATO bombet Jugoslavia, Libya, Syria, Afghanistan osv. For hva? Millioner av døde og vi var med på det. I skrivende stund gir de ryggdekning fot Israels folkemord mot palestinerne. Det som Russland gjør i Ukraina er selvssgt ille, men ogdå der har NATO en stor rolle i hvorfor det skjedde og hvorfor det hsr blitt så ille. War i a racket. Det militærindustrielle kompleks gnir seg i hendene. Krig skal vi få her ogdå, men ikke på den måten folk tror. Har flere familiemedlemmer som var på begge sider under andre verdenskrig. Ingenting vakkert med det. Jeg stikker til skogs om noe skjer. Dagens korrupte politiske system og krompen er ikke noe jeg gidder å dø fot. Tror dere at DE sender sine egne barn til fronten? Neppe.
Vis hele sitatet...
Glemte å spørre deg i forrige innlegg, men utdyp gjerne hvordan det er NATO sin skyld hva som skjer i Ukraina og hvordan det ikke er Russland sin skyld. Er tross alt de som brøt Budapest-memorandumet. For jeg er ganske lei denne påstanden.
Sist endret av Petruz; 10. januar 2024 kl. 13:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.