View Single Post
https://www.aftenposten.no/norge/pol...d-smak-forbudt

Som tittelen sier, så blir det snart forbudt å tilsette noen annen smak enn tobakk i e-juice. Argumentet som blir brukt er at det skal være mindre fristende for barn og starte med å vape og at de mener at de "klassiske" røykeavvennings metodene er gode nok (plaster,tyggis,osv)

Dette blir for meg noe av den mest idiotiske reguleringen staten kan foreta seg. Hvor mange % av alle som vaper er barn egentlig? Og at dette "samfunssproblemet" veier mer enn fordelene som kommer med at folk går over fra vanlige sigaretter til vape er for meg helt uforståelig. Er gjort en del forskning som tydelig viser at vaping har stort potensial som et middel mot røykeslutt, og at det fungerer bedre en de andre metodene. Personlig så har jeg selv hatt veldig god effekt av det, jeg har ikke rørt en eneste sigarett på over ett år og helsa mi har blitt betydelig mye bedre. Greit nok, vaping er ikke helsekost. Men for mange av oss nikotinavhengige er ikke det å slutte helt realistisk, så da vil det jo handle om å redusere skadene.

Lurer på hvor mange som vil gå tilbake til vanlige sigaretter igjen etter at dette idiotiske forbudet blir satt i gang. Eller hvor mange som kommer til å ende opp med å inhalere noe drit de ikke burde fra en eller annen shady uregulert kilde.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, utover det å lufte litt frustrasjon. Dette suger.