View Single Post
Sitat av oggen Vis innlegg
Nå sier lederen for Hamas at alle som var med og stormet Israel den 7 nov fikk streng beskjed om ikke å drepe sivile. Hvordan få IDF, meg og hele verden til å tro på dette når de samme har null tro på at IDF har samme ordre til sine soldater om angrepet på Hamas i Gaza? Noen som kan forklare dette?
Vis hele sitatet...
Proporsjonalitet, Israel stiller det samme spørsmålet. Hvor mange sivile kan gå med sålenge de samtidig tar noe militært?
Israel har på en drøy måned bombet et tettbefolket område med eksplosiver tilsvarende en atombombe, de har iløpet av en uke sluppet flere bomber enn USA gjorde iløpet av et år i Afghanistan . Flere bomber enn NATO slapp i Libya og tilsvarende det samme som ble sluppet i Yugoslavia i 99, da med ca 500 sivile dødsfall.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis det viser seg at Hamas har millitærleirer på skoler, sykehus og moskéer så vil jeg tørre å mene at det er Hamas selv som har 100% skyld at sivile i Gaza dør.
Vis hele sitatet...
Bevisene for det er heller begredelige, gislene som Idf sa var der er heller ikke funnet.


Sitat av Kastebort Vis innlegg
Her kan man se at over 75% av palestinere støtter det største terrorangrepet i Israel sin historie. Det er nok ikke så enkelt som å si at Israel utfører folkemord og til helvete med Hamas når sivilbefolkningen feirer terrorangrep, støtter Hamas og nekter å evakuere.
Vis hele sitatet...
Utrolig hvor god fisken er når den støtter synspunktet man har. Eneste kilden er et screenshot i en twitterpost.
I tillegg har jeg mine tvil, siden 7oktober har palestinerne i Gaza blitt bombet, vært på flukt, stort sett vært uten strøm og internett. Hvordan er denne undersøkelsen utført?


Sitat av Kastebort Vis innlegg
Nytt stort rakettangrep mot Israel. Ingenting i norske medier om dette. Passer ikke inn i nyhetsbildet kanskje?

https://twitter.com/sentdefender/sta...45064447856808
Vis hele sitatet...
Hvor mange ble drept?
Og hva slags medier leser du? For et raskt søk, viser at dette også blir rapportert

Forståelig så har kanskje ikke rakettene som har blitt skutt mot Israel over 20 000 ganger og under hundre dødsfall ikke samme nyhetsverdi som bombing av sykehus.