View Single Post
Han hadde to episoder hvor han ble stoppet uten førerkort (ikke ruspåvirket, men det var i blodet fra noen dager før).
Deretter 1 episode nå hvor han dreit seg ut, var påvirket og ble stoppet. Han slo albuen i haka på en politimann ettersom han fikk vondt i finger som nylig er brukket og kuttet.
Han ble pågrepet pg påtalemyndighetene varetektsfengslet han pga fare for gjentakelse av kjøring uten lappen i rus.

Politiet gir faen i om han ikke ytre påvirket de to første gangene, de bryr seg kun og hva som er i blodet og regner det også som ruskjøring. Man er ikke påvirket av å ha tatt en joint 24-48t tidligere, men ifølge loven er man jo det. De regner altså alle 3 gangene for ruskjøring, enda han kun var ytre påvirket nå 3 gangen. Kort oppsummert. Han har det helt jævlig der inne og er veldig lei seg for hendelsen nå sist, han blacket ut og angrer på at han tok de førstr pillene. Han sitter på cella 24/7 og har fra før angst og depresjon. Så han har det veldig vondt med hva han har gjort. Det har jeg også.

Jeg har to brødre som levde av å stjele biler, røyke og ta amf. Samt ene har kjørt uten førerkort hele livet og blitt tatt sikkert 40 ganger, også påvirket på blodprøver. Man lærer så lenge man lever og jeg synes man skal være forsiktig med å snakke så stygt om folk. Det er en halv million i året som kjører ruspåvirka. Alt fra bestemødre til unge. Alle kan lære, og det har nå typen min gjort. Han har lært allerede, for han har det såpass dårlig i fengsel. Det er ekstremt vondt for meg at han sitter der. Det er ikke fare for gjentakelse, for det er ingen flere biler han har tilgang på. Men han må bare ta straffen. Men nå er det snart jul og det knekker meg totalt at jeg går å tenker på om han KUN får de 4 ukene varetekt eller om han får 4 uker etter det igjen. Det ødelegger meg totalt å tenke over. Når man er førstegangssoner på høysikkerhet er det veldig tøft. Ene broren min sa han hadde tatt livet sitt om han hadde et tau på cella, fordi han avruset i fengselet blandt annet. Det er ekstremt tøft å stå å vente på hva som skal skje. Jeg aner ikke noenting.