View Single Post
Ser ikke vitsen i å følge ting så nøye. Ferske nyheter, hvor ting er usikkert, insentivene for å være tidlig ute er høye, daglige produksjonskvoter må treffes, og som filtreres av en algoritmisk feed legger jeg lite lit i. Spesielt om forretningsmodellen er bygget på annonsering (roten til alt ondt).

Hva er "sant"? Hvordan skal jeg vite om det er sant? Og om det var sant, hva betyr det for meg? Gir det meg noe verdi at jeg kan noe om noe som skjedde i går i midt-østen? Er det positivt for meg å lese om faenskapet som skjer dag inn dag ut? Blir jeg tristere? Sintere? Er det som foregår på skjermen min representativt av det som egentlig foregår der ute - eller lurer jeg meg selv?

Men for å svare på spørsmålet ditt så syntes jeg at William Spaniel har gode militære og geopolitiske analyser og har gitt meg mer innsikt i de nyeste konfliktene. Men ellers anser jeg det meste av "vestlige medier" som underholdning. Ordentlig lærdom får du fra miljøer med ekspertise og tørr akademisk lesing - ikke nettaviser.
Sist endret av Vekst; 15. november 2023 kl. 22:17.