View Single Post
Sitat av Fashen Vis innlegg
Det er lov og være pårørende og ønske mild dom, helt greit
men her er det gjort livsfarlige og idiotiske ting som kunne fått fatale konsekvenser for andre og allikevel er eneste tanken som går hvor synd det er på fyren og at han har omtrent 0 ansvar for dette selv?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har han driti seg ut maks, sier seg selv. Han har også utsatt andre for fare denne gangen her. De to andre gangene var han ikke påvirka, kun rester i blodprøve fra thc og litt coke fra dagen før. Han ble stoppa 2 dager pp rad i September.

Jeg unnskylder ikke at han har brukt rus og kjørt, han vet selv konsekvensene. Men å prate til han de tre siste dagene var som å prate med en 10 åring, han var ikke tilstede i huet og broren fortsatte å gi han piller som han tok. I hans tilfelle er det faktisk lov å si han ble dopa ned videre, han var ikke tilstede i hodet, virkelig ikke..totalt blackout. Men straffen må han ta. Han var ikke ordentlig påvirka før på fredag, dagen etter han drakk litt. Han var litt påvirka før det men ikke nok til at jeg var helt sikker på hva han hadde tatt. På fredag var jeg ikke i tvil. Lørdag var han helt fackd up, og søndag ble han stoppa (12t etter siste pille og alkohol). Alkoholen var nok nogenlunde ute av kroppen ettersom den whisky'n ble inntatt torsdag (3 dager før, og kanskje et par shots på fredag og lørdag totalt).

Ksalol har han nok høy promille av på det tidspunktet. Han har vel kanskje tatt 20stk i døgnet, og sov ikke mer enn 8t på 3 døgn. Aner ikke hvor høy promille men har forstått litt av eventuell dom når jeg har søkt på nett. 70g hasj er ikke så sinnsyke mengder og vanligvis ikke så mye hvis man ikke er tidligere dømt. Kjøring uten førerkort er vel vanligvis utsettelse og bot, i tillegg til at han hadde ting i blodet fra 1-2 dager før som jeg regner med blir bot og betinget.. Denne hendelsen på søndag er vel ubetinget tipper jeg på, så han må vel regne med soning. Han mener han fortjener det selv, men han husker lite fra fredag, lørdag og søndag. At han ga han albue pga reaksjon på smerte gir jo politiet faen i. Jeg hadde gjort det samme om jeg fikk så vondt. Jeg forstår ikke helt selv hvorfor han ble så knekt på de pillene og ikke var tilstede mentalt, men var som å være rundt en dritings person med blackout. Jeg tror og vet han har godt av straff og kommer til å lære av det. Men han sliter i isolasjon. Han har angst, depresjon og udiagnotisert adhd, derfor han har røyka og bruk rus i lengre tid. Han skal til utredning for adhd, da psykologen på Dps ikke er i tvil om at han har det. Det jeg synes er voldsomt er varetekt i isolasjon for en som sliter med psyken, i høysikkerhetsfengsel.

Broren min trua en politijurisst på livet, kjørte i 150 i 50 sona med ruspromille på thc og no sovemedisin, og hadde væpnet aksjon etter seg fordi han stakk av. Han fikk 2 mnd fotlenke, ingen varetekt. Det er isolasjonen jeg synes er helt sykt at de drar kjæresten gjennom. 24t på cella. Det er tøft for hvem som helst. Han har ingen rulleblad, fra før de 3 hendelsene siste måneden. Broren min har heavy rulleblad siden han var 16, nå er han 38.