View Single Post
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Han ble satt i glattcelle i 48t, han hadde fengslingsmøte igår (tirsdag) hvor det ble varetekt i 4 uker. Men han skal anke så får krysse fingrene. Først nå er han seg selv, han husker svært lite fra siste 5 døgnene. Jeg vet han er ærlig, jeg har selv vært vitne til det meste, bortsett fra selve hendelsen den dagen han ble innbrakg. Han satt og sov i bilen mens den var av på en bensinstasjon så han har mest sannsynlig fått bekymring fra folk rundt siden det var helsepersonell som ble tilkalt først. Deretter politi. Han har hatt sinnsyke smerter i den fingeren som var avkutta og sydd på samt brekt, så det slaget med albuen på politimannen var mest en reaksjon på smerte. Men det blir neppe tatt hensyn til. Det som forundrer meg er varetekten, virker veldig strengt. Broren min har aldri fått varetekt for slike anmeldelser, enda hans har vært verre. Tror det hovedsaklig er det at han har kjørt med rus i blodet 3 ganger siste 1,5 mnd, så trolig derfor de tenker fare for gjentakelse. Selvom han kun var ytre påvirket nå denne gangen. Broren min fikk 2mnd fotlenke for drapstrusler mot politi/jurist, kjøring i påvirket tilstand uten førerkort osv.. og han har laaangt rulleblad.
Det blir nok en samlet dom, men kan ikke forstå at han skal sitte så lenge. Jeg vet han snakker sant, sto til og med om hendelsen på politiet sin twitter account. Sto bare at vedkommende blir anmeldt for forholdet. Han var overhodet ikke tilregnelig på det tidspunkt han ble innbrakt, og måtte få tilsyn på glattcella av lege. Nå er han seg selv igjen, og sliter med at han har driti seg ut. Bekymrer meg mye for om han må sitte lenge, spesielt når han har blitt dopa ned omtrent uten selv å forstå hvor rusa han er. Men om det blir 30 dager ubetinget hadde det kanskke vært like greit om han sona de ferdig i varetekt. Jeg så ingenting av den mannen jeg er glad i når jeg så øynene hans. Han var helt borte.



Hahah, ouufhh. Det har vært noen jævlige døgn for meg også, har prøvd alt for å passe på han, men måtte til slutt dra derfra. Det var når jeg dro at ting gikk til helvete. Hadde jeg ikke dratt så hadde ikke dette skjedd. Han var tydligvis på vei til meg (foreldrene mine sitt hus), når han ble innbrakt. Jeg er glad han havna på glattcelle, for jeg trodde det aldri skulle ta slutt og der ble han "edru" igjen. Men jeg har faktisk klump i magen av sorg for at han må gjennom det her. Han er en så fin fyr, men har slitt litt med rus pga broren sin. Han har klart å slutte med coke, men så har han og broren tatt opp kontakt igjen nå og da gikk det til helvete. Broren hans ødelegger livet hans. Jeg var faktisk ikke så forbanna, mer lei meg og vondt av han. Jeg er skuffa over de første pillene han tok før det gikk skeis, veeldig skuffa..men alt etter det er broren sitt verk. Han var ikke tilregnelig på 3 døgn omtrent. Jeg har vurdert å gå mange ganger, men det er noe med det å gå fra noen på sitt mørkeste som ikke ligger helt i meg som person. I tillegg til at jeg elsker han for høyt til å gå da. Skjer dette igjen så funker det ikke for min del i lengden, men jeg håper dette kan bli noe han lærer av, etter han har tatt straffen for det han har gjort. Og tar avstand fra broren sin og hans folk.
Vis hele sitatet...
Trist lesing. Du skjønner sikkert selv også at han har jo en del rus historikk over tiden. Videre leser jeg at du unnskylder ofte oppførselen hans, noe som er feil. Samboeren din er en voksen person som må stå for egne valg han tar, og konsekvensene er kun hans egen feil, ikke broren eller din ( At du forlot han rusa). Håper han får den hjelpen han trenger så dere kan få en god fremtid sammen. Mitt råd er at du prøver overtale han til behandling/terapi mens han sitter fengslet.