View Single Post
Sitat av Utvandrer Vis innlegg
Fair enough.
Om jeg må gi fra meg min egen stillongs, da tror jeg heller vil gå uten smarttelefon altså.



Jeg skjønner hvorfor du ser så mørt på det hele, jeg ser på det slik at vi prøver å gjøre samfunnet trygt for idioter, noen ganger så tar vi litt for hardt i å innfører forbud mot ting man ikke vet nok om, men i de fleste tilfeller så er forbud av god grunn, "for å ikke invitere nye brukere med gode smaker" blablabla, tanken er god, men de tenker ikke på at sunne, friske normale folk ikke har interesse av å begynne med nikotin produkter når man vet alt man vet om de i dag, de er jo ikke spesielt sunne.
I et informert samfunn så ender man opp med å stort sett bare ramme de som allerede bruker nikotin.

Lite gjennomtenkt og manglende informasjon, det er ting som går igjen i politikken våres.

Hvordan kan man tvangsfore politikere med informasjon de ikke vil ha?
Gjennom rettsapparatet, man trenger ikke en lovendring heller, man trenger bare så tvil blodprøver og hvordan dette med prøvetakning skal foregå.
Siden loven er basert på manglende data - FN's tidligere forbud bekrefter jo det, de ikke hadde lov å sette opp en studie som kunne verifisere om lovforslaget holdt vann i forhold til medisinsk data, de hadde heller ikke noe annen cannabis relatert data å støtte seg på annet enn - hvordan man på tiden trodde at cannabis fungerte på kropp og sinn.
Det burde ikke være spesielt vanskelig å så tvil med alt man vet og kan dokumentere om cannabis i dag.

Det er helt sant som du sier - Som de vil at samfunnet skal se ut.
Men den tid er forbi, nå er det hvordan du og jeg vil at samfunnet skal se ut.
Vi lever i en tid hvor informasjon flyter fritt, informasjon kan verifiseres og igjen verifiseres opp mot andre informasjonskilder.

Jeg har troa på at det finnes flere gode menneske i Norge som bare trenger å få riktig informasjon foran seg for å kunne påvirke retningen videre.
Vis hele sitatet...
Skjønner, men da har du mer..... Hmmmm.... Tro på arten vår enn det jeg har. Jeg tror at så lenge "planen" er å kvitte seg med nikotin og holde cannabis ulovlig, så forblir der sånn.

Jeg er med på at det de sier er at det er for det gode for folk flest, men jeg mener det er ren og skjær mannskjit preik.

Tross alt, det er null stress å kjøpe føkkings deathburgers over hele landet, null stress å kjøpe barnearbeiderklær, null stress å øke prisene på kjøtt selv om bonden får mindre og konkurransetilsynet fikk økt støtten, mens butikkene fortsetter å øke prisene.

Det er ikke lenger et problem med frakt, og råolje er tilbake til normalen, men jeg må fortsatt fylle drivstoff til 20+ kroner pr liter.

Vet du hva, engasjementet ditt er ærlig, hederlig og nydelig, men yo, mennesket er gjennomsyret råttent.

De minste får mindre, de største får mer, enova kan ta seg en bolle for det er kun de med ræva full av spenn som får støtte(de ikke trenger) og mens landet fylles opp av navere(som meg) så kaster vi penger og ressurser enhver vei vi kan få en klapp på skuldra eller et erotisk blikk fra resten av den vestlige verden.

Nei spar meg, jeg er en enkel sjel, med lite innsikt i noe som helst, men at rettferdighet eller vitenskapelig fakta står for dør i vårt land, det kjøper jeg rett å slett ikke...