View Single Post
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Noen ganger er jeg også bare trøtt etter en lang dag/uke så akkurat det er ikke ett argument i mine øyne. Voksne folk burde faktisk få tillit nok til å kjøre bil selv med THC i blodet. Alle vet at man ikke kjører bil når man er veldig trøtt men folk blir ikke fratatt sertifikat pga dette. Jeg vil si folk som jobber skift og har skiftbytter og må endre døgrytme ofte da gjerne stiller likt med en cannabis-bruker iom. at du har trøtte dager innimellom. Blir ikke det i praksis akkurat det samme?
Vis hele sitatet...
Jeg blir trøtt av og kjøre bil og jeg kan rett og slett ikke kjøre bil da. Før når jeg jobba kunne jeg høre speila slå i brøytestikka på vei hjem fra jobb fordi jeg sjangla når jeg kjørte. Man mister ikke førerkortet av å være trøtt i trafikken, det er riktig men sjansen for ulykke vil jo øke antar jeg.
Å kjøre med cannabis i blodet trenger ikke være problematisk.
Men jeg synes at 4,5t virker noe lite. Det kommer veldig an på fra person til person men om man skal ha et lovverk som funker for cannabis må det være en såppass sikkerhetsmargin at det tar med "alle". Sist jeg spiste cannabis car jeg ikke kjørbar på kanskje 18t. Før da jeg røyka kunne jeg ikke kjøre etter 4,5t men når man er innrøyka er det egentlig urpoblematisk.