View Single Post
Sitat av Synderen Vis innlegg
Nei, vis meg gjerne at de har et lignende program som oppfordrer til drap på sivile.
Vis hele sitatet...



Sitat av Synderen Vis innlegg
Ja men samme dokument sier også at de skal utslette Israel som stat. Hva har de da akseptert? En grense til et land de samtidig vil fjerne fra kartet, litt av et kompromiss.
Vis hele sitatet...
Nå flytter du målposten. Hamas har sagt at de vil annerkjenne Israel og godta 1967 grensene i bytte mot en Palestinsk stat. Israel har til gjengjeld krevd annerkjennelse uten stat.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Jeg oppfordrer til å lese begge lenkene igjen litt mer nøye, første paragraf fra første lenke er:
Documents exclusively obtained by NBC News show that Hamas created detailed plans to target elementary schools and a youth center in the Israeli kibbutz of Kfar Sa'ad, to "kill as many people as possible," seize hostages and quickly move them into the Gaza Strip.
Hvordan det kan tolkes for noe annet forstår jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Bruker du overskrifter som kilder?
Om vi tar dette for god fisk at disse faktisk kom fra angriperne, så blander paragrafen du siterer to forskjellige dokumenter for å lage en overskrift som fenger. Du har ikke noe problem med å bruke det for å begrunne dine argumenter?

Sitat av Synderen Vis innlegg
[/list]Den inneholder også referanser til mange andre kilder enn "IDF spokeperson"
Vis hele sitatet...
Stemmer, de har listet IDF pressekonferanser, screenshots av youtube videoer, Israelske utenriksdepartementet, Israelsk sikkerhetsbyrå og flere godsaker.



Sitat av Synderen Vis innlegg
Ja men de vil gjøre det ved å drepe alle jøder.
Vis hele sitatet...
Hamas har lagt fred på bordet, men de vil ikke gjøre feilen til Fatah ved å legge ned våpnene før målet er nådd.
Hamas legger ned våpnene uten å få noe igjen, hva da? Jo, vestbredden der palestinske barn også drepes jevnlig.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Dødsfallene er jo relativt små for å være en av de tettest befolkede områdene i verden om IDF ikke hadde enset sivile i det hele tatt, så vil jo si at tallene bygger opp til det fint. Du kan lese mer om prosessen de bruker her, de bruker ganske mye resurser, og sin militære effektivitet for å gjøre det. Jeg synes det taler for at IDF prøver å unngå unødig sivile dødsfall. Det gjør de samtidig som at de de sloss mot gjør det stikk motsatte.
Vis hele sitatet...
Så argumentet er at få sivile dør i Gaza nå? Kanskje fordi Hamas ikke bruker dem som menneskelige skjold som ble hevdet tidligere...