View Single Post
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Se på et kart fra 2022 så ser du at israel har pushet grenesene noe kolossalt,
Vis hele sitatet...
Åkei, så, for noen år siden hadde en kompis av meg et skjærebrenner/gass-sveisesett. Du vet, to metall flasker. En med oksygen og en flaske med acetylen + div slanger og utstyr.
Dette er ganske dyrt å kjøpe inn. Ikke sant.
Og vet du hva? Politiet tok det fra han.
De beslagla det rett og slett.
Rart, ikke sant? Hælvetes politiet. Ikke sant?

Saken var at han hadde brukt dette utstyret til å bryte seg inn flere steder på Nordmøre og i Romsdal. Og som et ledd i å beskytte foretningsvirksomhet og private beslagla politiet dette utstyret.
Helt rettferdig spør du meg.
Hvis noen truer andre med skytevåpen vil dette våpnet bli beslaglagt.
Regner med du synes dette er ok.
Israel har også rett til å okkupere land fra hvis de ble angrepet.
Syria angrep Israel fra og gjennom Golan foreksempel. Israel klarte å slå angrepet tilbake. Og som de hadde rett til for å forhindre framtidige angrep okkuperte de Golanhøydene.
Ifølge internasional lov har de rett til å gjøre dette.
Men Israel setter seg ikke på bakbeina hvis noen oppriktig vil slutte fred med de. Israel ga foreksempel Suezhalvøya tilbake til Egypt. Men først etter en tid. Når det var tydelig at Egypt oppriktig ville ha fred.

Et tilleggsspørsmål: Hvorfor var Egypterne så uvillig til å integrere Palestinere den tiden Egypt okkuperte Gaza. Fra 48 til 67 tror jeg.

Og den dag i dag også.
Kan svaret være noe vi ikke leser i media særlig ofte? Fordi det strider imot våre moderne sensibiliteter kanskje?