View Single Post
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Her kan man se de fra gaza sin oppvekst og innflytelse. Nå klarte de til og med å bombe sitt eget sykehus der nede. Forstår ikke den voldsforherligeligsen regjering og venstresiden holder på med i Norge.

Alle her som forherliger Hamas med at det er ett resultat av undertrykkelse er helt for jævlig å tenke på. Fins det virkelig en unnskyldning for noe slik som har skjedd? Bilder av undertrykkelse rettferdiggjør terror?
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å vise? En video som viser barn som trener på angrep mot sionister? Ja okei - det endrer ikke det faktum at Israel okkuperer, terroriserer og trakasserer palestinere. Samme klassiske digresjonsteknikker som Israel & Co bruker. Om du tror israelere er bedre - så nei, se på dette. Barn som skriker "død til arabere", samt voksne som uttaler at de håper på en massakre av palestinere er ikke stort bedre.

Måten du antar at alle på venstresiden støtter "voldsforherligelsen" til Israel. Hvordan vet du hva det politiske ståstedet til alle de som støtter Israel er? Eller heter det å stå opp for humanismen og menneskeheten? Igjen: en klassisk digresjons teknikk som benyttes. Jeg kan ikke huske at høyre/venstre diskusjonen ble tatt opp når det kom til Ukraina.

Sitat av Hilbert Vis innlegg
Vet ikke hvem som har bombet sykehuset, men jeg tror du hopper til en konklusjon du ikke har bevis for.
Vis hele sitatet...
Bevisene vil uansett komme- IDF - som er kjent for å lyve, og bedra har jeg ikke noe tillit til. Slik du ser så er ikke IDF ukjent med å bedrive tåkelegging, men de er heller ikke ukjente med å lyve om sine egne tap heller. Slik som i i dette tilfelle, da de mistet over 100 soldater i et angrep, men beskyldte en en gassylinder. Forventer du at jeg skal stole på en slik part?

Og til alle dere som ikke forstår hvordan Israel kunne gå på den største "smellen" den 7 oktober mot Hamas - så bør dere forstå at Israel sin politiske ledelse i flere år nå har gått aktivt ut og sagt at de har utryddet Hamas. Du har den øverste politiske ledelsen - med Benjamin Netanyahu i spissen - som lyver og lyver og til slutt faller for sine egne løgner. Kom det virkelig som en bombe at Israel ikke var forberedt? Nei, det tror jeg ikke. Jeg har linket en del linker: men denne dere se. Gjør opp en mening selv. Men jeg har i alle fall betenkeligheter med å stole på en slik part - hvis hele ledelsen aktivt går ut og lyver.

Videre har jeg sett nok av klipp som har blitt lagt ut av angrepet - og det ser ut som at det er en presis missil som treffer området. Ingen av gruppene i Gaza besitter presise missiler. Uansett - skulle det være en palestinsk gruppe som har gjort det - så skal de stå til ansvar. Det er like forkastelig - uavhengig av hvem av partene som har gjort det.