View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Uhh, ikke kom her å sammenlign norsk motstandskamp med det pisset hamas holder på med!

Norsk motstandskamp innebar å rette motstand mot millitære mål og installasjoner, ikke den driten hamas holder på med. Norsk motstandskamp hadde ære, og du er faen meg frekk som prøver sammenligne de to. Hamas er noen bestialske dyr som fortjener alt vondt.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror det finnes noe "ære" i krig - så tar du fryktelig feil. De du kaller "sivile" er okkupanter - kolonister som har tatt stjålet land de ikke har noe rett på. Kibbutzene som ble angrepet er landsbruks kollektiver - basert på mennsker som har kommet fra hele verden, og som har tatt et jordet fra en eller annen stakkars palestiner. Ikke snu temaet på hodet: Spørsmålet er hvorfor Israel er der og okkuperer land i utgangspunktet, ikke hvorfor Hamas skyter og dreper.

Videre skal jeg fortelle deg hva som ikke er ærefult - det er at du forsvarer en stat som har fengslet over 4400 palestinere, 160 av de barn og minst 1000 uten lov og dom. Et land som har blitt stemplet som en Apartheidstat av Amnesty International, som okkuperer, fordriver og bomber sivile, sykebiler og journalister. Et land som gikk til en brutal angrepskrig mot Libanon som de okkuperte i 20 år, samt bidro til massakrer av dimensjoner . Eller hva med torturfengslene som Israel driftet? Jeg kunne ha holdt på til det uendelige.


Hvert eneste meter tapt har en brutal historie å fortelle. De som mistet sine hjem, sine nabolag - og sine familier. De som ble fordrevet av Israel. Det er lite ærefult.