View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei beklager, det kjøper jeg ikke. Det er ikke enten grønt skifte eller urfolk. Det er fint mulig å ha begge deler. Som nasjon har vi bevist valgt å dra bena etter oss når det kommer til havvind. Det var jo heller ikke slik at ikke politikerne viste om at det var en pågående konflikt mellom utbygger og urfolk. Og utbygger var villig til å ta risikoen ved å bygge ut selv om konflikten med samene ikke var avklart. Om vindparken må rives og vindmøllene fjernes skal jeg ta meg en fest og feire.

Var det opp til meg skulle vindparken på Fosen blitt revet umiddelbart og naturen satt tilbake til fordums prakt kjappest mulig.
Vis hele sitatet...
Neinei, det sier jeg ikke heller. Men man trenger ikke å drive med reinsdyr drift for å være same. Og vil man drive med det så kan man jo bare flytte til et annet sted i Nordland eller Finnmark der de kan drive med Reinsdyr drift uten å bli forstyrret av vindmøller.

Menneskeheten og resten av verden er heller ikke avhengig av reinsdyr drift, men vi er alle avhengig av at temperaturen går ned. Bare i sommer så var det som oftest 27-35 grader i Juni og Juli her jeg bor.
Tenk hvor ille det vil være om 10-15 år. Blir ikke overrasket om temperaturen i Norge om sommeren da er ca. 38-45 grader her i Norge.

Det er det samme med bønder med sauer som klager på at ulver dreper sauene deres når de ironisk nok skal drepe de selv ved å sende de til slakteriet når høsten kommer.
Problemer med ulv? Flytt til et sted der ulver ikke er et stort problem. Eller ikke er et problem i det hele tatt.

Fornybar energi som øverste prioritet selv om det vil ødelegge for reinsdyr næringen, naturen og mye annet, sier nå jeg.
Helst før jordkloden blir for varm til å leve på (bortsett fra de som lever under havet, selvfølgelig) og byer som New York vil gå under vann. Sistnevnte vil skje innen de neste 20 årene. Med mindre CO2 utslippene kuttes med minst 80% fra og med nå. Men det vil aldri skje så lenge det er de gamle, rike og egoistiske som styrer verden, og sivilbefolkningen fortsetter å stemme på høyresiden (som FRP og Donald Trump).

Og setter Økonomi foran Klima og Miljø når de stemmer.
Sist endret av einsteindragon; 22. september 2023 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.