View Single Post
Sitat av Gloss Vis innlegg
Nok en gang https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...oerer-reagerer
Det jeg reagerer på er at media automatisk tolker dette som harkriminalitet. Kan godt hende det er det, men uansett mer estetisk og behagelig for øyet med sort enn regnbue
Vis hele sitatet...
Definitivt hærverk om ikke annet.
Jeg tror Ullensaker, der dette skjedde, skriver seg inn som et av landets kommuner med høyest vekst av innflyttere med ikke-vestlig bakgrunn. Og i takt med økningen av dette mangfoldet, ser det ut til at homohatet øker, det kan jo tenkes at dette har en sammenheng. Leste en artikkel-overskrift her om dagen der en muslim stiller seg uforstående til hvorfor brenning av koranen ikke er hatkriminalitet, når brenning av et pride-flagg kan være det. Meg bekjent er ingen av delene hatkriminalitet, men mulig det har gått over hodet på personen i artikkelen. Dog, det å sammenligne brenning av en bok som for brannstifteren symboliserer en undertrykkende og farlig religion, med et flagg som skal symbolisere frihet og menneskers rett til å være seg selv, er mildt sagt ganske spesielt. Det sagt, så lenge pride-flagget eller koranen er lovlig anskaffet av brannstifteren selv, og brennes på en slik måte at man ikke skader annen persons eiendom, håper jeg dette aldri vil endres ved lov til å kunne defineres som noe annet enn ytringsfrihet.