View Single Post
"Ikke opp til meg å avgjøre
Vis hele sitatet...
" er en interessant holdning når det er spørsmål om hvordan demokratiet skal fungere. Det burde vel per deg være opp til deg og andre velgere å bestemne der. Og siden du er så tydelig på at du vil ha et organ som kan overprøve folket i hvem som skal være folkevalgt, så blir det litt lettvindt å ikke svare på det og peke på et "uavhenhig organ". Det er vel ingen i landet som er uavhengige i det spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Så du tenker at om noen ytrer ønske om å forandre noe så skal det kun skje dersom de først har utarbeidet en hel plan for akkurat hvordan endringene skal skje, hvem som skal påse at endringene skjer og hvordan de skal implementeres? Hva er det for menings-kastrering? Gjør du det selv før du ytrer deg om en sak? Fintenker helt til du har en helt "nøkkelferdig" plan?

Men jeg skal tegne og forklare til deg hvorfor jeg ordla meg sånn. Først og fremst fordi jeg ikke er jurist og mangler kunnskapen. Men den kunnskapen er det mange som har og som kunne bidratt med. Så det er ikke noe problem.

Grunnen er også at jeg tenker det kunne vært vesentlig å få innspill til hvordan noe slikt kunne blitt gjennomført i praksis. Og også fallgruver. Jeg var ikke veldig hypp på definitive avvisninger slik den du kom med basert på at det ikke eksisterer. Jeg vet jo for pokker at det eksisterer slike verktøy, det er jo derfor jeg ønsker en debatt rundt det.
Sist endret av _abc_; 24. juli 2023 kl. 15:11.