View Single Post
Hadde aldri tatt i en malepensel eller gjort det grann som leietaker med mindre huseier hadde gitt timelønn og dratt lønna av leien. Aldri i livet om jeg både skal betale lånet til utleier også jobbe gratis for det griske svinet på toppen.

Sitat av something Vis innlegg
Jeg synes det er bra med utleiere som lar leietakere pusse opp stedet de bor. Da synes jeg også det er riktig at utleier betaler for utstyr man trenger.
Vis hele sitatet...
Hm så du tenker det er bra at utleiere utnytter den svake part i forholdet til å jobbe gratis? Vet du hva det koster å leie inn håndverkere? De skriver faktura med gaffel, har påslag på utstyr, maling, etc.

Så det er ingen gavepakke at utleier lar leietaker pusse opp og aller nådigst stikker innom maxbo og kjøper et spann maling. Det er utnytting. Skikkelig svineri er det. Fordi sleipe utleiere vet de alltid kan velge mellom mange leietakere, så da kan de sortere etter gratis arbeidskraft når de velger leietaker.

Dette gratisarbeidet må folk slutte med, om ikke annet så i solidaritet for andre leietakere. Leietakere betaler det hvite ut av øyet for å leie, og det er sjeldent utleieobjektet er i tipp topp stand. Leien dekker lånet til utleier samt gir utleier nok egenkapital til å kjøpe nye utleieobjekter. Og straks du har pusset opp, så sender de inn takstmann og får ny takst og får mer lån i banken og kan kjøpe flere utleieobjekter og la leietakere som betaler for seg jobbe gratis med oppussing.

Og siden du har lagt ned masse gratisarbeid så får neste leietaker som kommer etter deg ekstra dyr husleie der du bodde, fordi nå er jo standarden hevet. Og boligen du endelig har fått spart opp EK til er flere hundretusen kroner dyrere fordi det er press i markedet fordi så mange driver på som utleiehaier.

Om utleier vil ha leietaker til å pusse opp, sjekk opp hva ufaglærte har i timen og si ja mot timelønn, evt. regn om tidsforbruket mot fremtidig husleie slik at du bor gratis for innsatsen. Alt annet er ren galskap.
Sist endret av _abc_; 18. juli 2023 kl. 22:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.